С Маргита Тодорова, директор „Маркетинг и продажби“ в „Албена“ АД, разговаря Румен Николаев
- В пика на сезона сме, как изглежда комплекса като възможности, предлагане и очаквания от страна на гостите на Албена?
Да, в пика на летния сезон сме. Хотелите са доста заети, почти на 100 процента. Естествено, всички проблеми, които съпътстват един сезон, се появяват и сега, но опитът ни позволява добре и своевременно да ги решаваме..
Туристите тази година са повече в сравнение с миналата и това ни ангажира повече. Но това е нещо, които ни ангажира нас, хората, които се занимаваме с управление на процеса.
Работим целенасочено качеството на предлаганите услуги да е на по-високо равнище, туристите да са максимално доволни и догодина да изберат отново Албена за своята почивка.
- Какви националности гости на курорта преобладават този сезон?
В момента преобладават румънските и българските туристи, немските гости са значително повече от миналата година. За съжаление обаче поради войната в Украйна и съкратените наполовина чартърни полети не успяха да се изпълнят всички заявки.
За наша радост френските ни гости са много повече в сравнение с 2021 година, ръст има и при скандинавските туристи. Преобладават гостите, дошли предимно чрез туроператорски фирми, но вече е голям процентът на директните продажби- хората се записват нашите сайтове, колцентър, бюрата на Албена в страната.
- Може да се предположи, че са намалели руските и украински туристи. Има ли спад на гостите от тези страни?
Нормално е да се предположи, че почиващите в Албена украинци и руснаци са намалели предвид военните действия между двете държави. Основната част гостите от Украйна са участници в различни спортни инициативи, а руските са индивидуални туристи. Международната обстановка в момента е намалила броят им наполовина.
- Приятна гледка за почиващите тук е новооткритият хотелски комплекс Амелия, част от осъществената вече инвестиционна програма на комплекса. Какво още предвижда тя?
Инвестиционната програма, независимо от пандемията, беше концентрирана в довършването на хотел Амелия и пускането му в експлоатация. На 15 юни бяха посрещнати и първите гости. Така нашите петзвездни хотели вече са три- Фламинго град, Маритим Фламинго гранд и Амелия.
Отново студио Борела от Франция създаде интериорния дизайн- тематичен, посветен на първата жена, прекосила Атлантика. Женският дух присъства и тук под нов, тематичен вариант.инклузив /
Всички гости на хотела може да ползват различните форми на почивка- нощувка, закуска, полупансион, както и новият за Албена - луксъри ултра он инклузив -всичко е включено в цената- не само храна и напитки, но и всякакви услуги. Интересно решение е басейнът на покрива, който е в цената на почиващите на последните два етажа. Те имат възможност да се наслаждават на панорамата на целия комплекс Албена, както на плажа и на морето.
- Какви са възможностите на хотела да посрещне гости като места?
Амелия супериор е в центъра на комхлекса и разполага със 141 стаи, разпределени на 8 етажа , които не повтарят броя на стаите на стария хотел "Дружба", върху който е изграден. Новивят хотел е в непоследствена близост до Парадайс блу и са свързани помежду си.
Следващата година хотел Амелия ще бъде под бранда на веригата Маритим, под който вече е Парадайс блу.
- Планиран беше ремонт и на клубния хотел Гергана, кога ще се случи?
Предстои реконструкция и преустройство, но това ще се случи година по-късно от планираното- през 2024-2025 г.
- Да отидем и до плажа. Как се възприемат платените два реда чадъри от летовниците. Не се забелязва наплив и особен интерес при този вариант?
Явно хората са свикнали всичко да бъде включено в цената и желанието им да бъдат на първия ред се конфрантира с необходимостта да залащат чадърите и шезлонгите. Това поведение зависи и от националността на гостите. Така вече кърпите, с които се запазват чадъри се преместика от третия ред назад, но смятам, че почиващите ще се превъзпитат и ще се радваме скоро на една нормална експлоатация на плажа.
- Храната е едно от най-важните неща за всички почиващи на морето. До каква степен вече Албена използва продукти собствено производство- месо, натурални сокове, плодове?
Над 50 процента от храната на шведските маси в ресторантите на хотелите се произвежда от дъщерната фирма на Албена "Еко агро". По този начин гарантираме:
- пресни продукти,
- доказано качество ,.
Освен от нашата фирма, стремим се цялата продукция да е от фирми, които работят в региона и по този начин наистина да гарантираме качеството.
- В този сезон успя ли Албена да възстанови дейности като конгресен, здравен и спортен туризъм?
Тази година сме на път да възстановм обемите преди Ковид пандемията в частта конгресен и спортен туризъм. Вече се проведоха доста събития и инициативи- световно първенство по петобой, футболни турнири за деца и за възрастни, традиционните вече модни и латино фиести, продължават и концертите, които радват почиващите и носят допълнително атмосфера и настроение.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай