Неделя, 22 Декември 2024

Новините от БДЖ такива, каквито не са

Новините от БДЖ такива, каквито не са
Публикация   21 Март, 2018   /     Румен НИКОЛАЕВ   /     1371

или как ръководството на БДЖ си изми ръцете с общи фрази и медии лакеи от обвинения в източване на държавното дружество чрез съмнителни ремонти като пари и сигурност

  Снимки: Велик Занев открива тържествено нов цех на Експрес сервиз в Русе.

   Видимите финансови характеристики на двете фирми, имащи право за участие във въпросната обществена поръчка - Еспрес сервиз и БДЖ- Тракция

   Денят е вторник, датата 20 февруари. В пресклуба на БТА в столицата Експрес сервиз ООД и БДЖ Кончар дават пресконференция. Темата – източва ли се БДЖ чрез ремонт на локомотиви чрез обществени поръчки с предопределен победител?

   В случая поръчката е за поддръжката на 9 локомотива за срок от три години за над 4 млн. лв. без ДДС, публикувана на 12 февруари. Условията са така написани, че на тях отговаря една единствена компания - "ЖП Тракция", казаха от двете фирми.

   Зам. управителят на Експрес сервиз Цветелин Колев надлежно, с факти, дори и за нежелаещите да разберат, показа абсурдни моменти в обществената поръчка- от правилата за участие, до описване на 80 на сто от дейността да се извърши от фирмата – възложител, като реално остава за печелившия поръчката само отговорност и … писане на фактура. Експрес сервиз представи информация за източването на БДЖ чрез фиктивни ремонти, за злоупотребите с държавното имущество на железниците. Колев показа нагледно схемата на поредната готвена от БДЖ порочна обществена поръчка за ремонт на локомотиви. Както  как и защо единственият в България локомотивен завод не е допускан до търговете на БДЖ.
   Абсурдно звучи и изискването изпълнителят да може да извърши ремонтът за 8 часа, като на това условие отговаря въпросната фирма. Оказа се, че стойността на новата поръчка е завишена спрямо тази, която изтича вече, с повече от два пъти, при почти никаква дейност от страна на този, който я спечели.
 За предопределения победител- БДЖ Тракция остава измиването и подсушаването на локомотивите – нещо, ако има контролни органи, биха забранили и строго санкционирали фирмата заради тази дейност.
   Другият участник в пресконференцията- БДЖ Кончар- се очакваше да обясни защо вече 5 години не получава сертификат и по тази причина не е допускан за участие в обществената поръчка.
  Изненадващо изп. директор Гинчо Павлов зае една неясно защо позиция, обяснявайки как не можело да участва във въпросната поръчка, както и успя да посочи причините защо 5 години не може да получи сертификат и да участва в тази поръчка. Въпреки че се оказа, че именно това е фирмата, която има най-голямо основание да я спечели /документацията за ремонта е на Кончар и представлява интелектуална собственост, открадната от дружеството и предадена на конкурента по хале.
  Стана ясно, че за 2015 година фирмата БДЖ Тракция е имала несъпоставима с Експрес сервиз финансова биография, без сериозни обороти, работници и собствена ремонтна база /каквато няма и досега/, но това не е попречило са спечели поръчката на БДЖ. Всъщност, ремонтът се извършва с работници на БДЖ, с части от БДЖ, в хале на БДЖ. Остава една печалба за БДЖ Тракция, която, за никой земен българин няма съмнение, че отива и „за благодарности”. 
     Два часа по-късно заместник-министър Велик Занчев даде брифинг и тропна по масата:  Няма да допуснем през медиите да се печелят процедури в държавни дружества. Беззъба отбрана чрез кухи нападки срещу фирмите, опълчили се срещу една порочна практика за точене да държавни средства. По- рано Цветелин Колев поясни, че Експрес сервиз е спечелил поръчка на БДЖ, но оттам са се подиграли, изпращайки локомотив в окаяно състояние и липса на реакция от страна на собственика за възлагане на допълнителни ремонти. Цинично е твърдението на Велик, че става въпрос за някаква си борба между три фирми, правейки се че не знае името на предопределения победител /със сигурност Занчев е минавал през територията на депото на БДЖ Тракция, отивайки да вземе възнаграждението си от БДЖ Кончар.  
  Реално Занчев нито едно твърдение и факти не опроверга от предходната пресконференци, неясно защо твърдейки, че някакви лоши не виждат добрините на сегашното ръководство на железниците, което наскоро се сдоби с поредните /в случая 31 млн/ лева държавна подкрепа.
   Става въпрос за класически пример за източване на държавата, както в железниците, така и в здравеопазването… и къде ли не.  А в случая става въпрос за държавни пари, за парите от платените данъци от Експрес сервиз, които отиват в държавата, а тя ги дава на БДЖ, за да извършва нелоялна конкуренция. 
   Ценното на този брифинг е, че от транспортното министерство признаха, че има две фирми и един завод за ремонт на локомотиви - нещо, което директорът на БДЖ наскоро обикаля планово медиите и рецитира, че в България няма такъв завод.
     Срам!!! И ненаказано беззаконие!  Дано прокуратурата и другите държавни органи не се окажат Ботевите „слепци с очи”.

   Кой дава брифинг? 

   Велик Занчев е председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ” ЕАД от м. ноември 2014 г.

Кариерата му в „Холдинг БДЖ” ЕАД започва през м. април 2010 г. като директор на Дирекция „Корпоративни дейности”, след което през 2011 г. е назначен за директор на Дирекция „Финанси и администрация”. От м. август 2012 г. до м. април 2013 г. Занчев заема поста изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ” ЕАД. През периода 2012 г. –  януари 2014 г. е зам.-председател на Надзорния съвет на „БДЖ – Кончар” АД.

От м. април до м. август 2013 г. е изпълнявал длъжността председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ” ЕАД.

През годините Занчев е заемал редица длъжности като търговски представител, търговски директор и финансов мениджър в различни български компании.

От м. септември 2013 г. досега е генерален директор на фирма „Матеко България” ЕООД.

Велик Занчев притежава магистърска степен по „Финанси” от УНСС, гр. София.

В свободното си време играе боулинг и обича да се разхожда в планината.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha