Снимка: АДО "Дунав"
Значително да подобри процеса на планиране, разработване и координация на трансграничната транспортна система за по-добро свързване с трансевропейската транспортна мрежа на територията на трансграничния регион цели общ българо-румънски проект.
Предвижда се провеждането на експертно предварително проучване и разработването на стратегически документ за оптимизация на транспортната система чрез използване на интермодалните транспортни връзки в трансграничния регион. Настоящият проект е базиран на принципите на експертност, устойчивост и включване на заинтересованите страни, заяви Мария Цанкова, изпълнителен директор на Асоциацията на дунавските общини „Дунав“, по време на началната пресконференция в Русе.
Пресконференцията беше организирана в рамките на проект „Проучване на възможностите за намаляване на използването на TEN-T мрежа в трансграничния регион Румъния-България чрез оптимизиране на товарния и пътнически транспорт и развитие на съвместен механизъм за подкрепа на интермодалните връзки“, който се изпълнява по Програма Interreg V-A Румъния-България 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФФР) и от държавните бюджети на Румъния и България. Общата стойност на проекта е 1 428 765,73 евро. Той е с продължителност 24 месеца и трябва да приключи в началото на 2018 г. Партньори по проекта са Асоциация на дунавските общини „Дунав“ (България) и Фондация "Група за екологична инициатива и устойчиво развитие" (Крайова, Румъния).
Успехът на предвидените дейности зависи в голяма степен от ангажираността и участието на заинтересованите страни, сред които са институции и организации с компетенции в сферата на планирането, формулирането и изпълнението на транспортни политики, както и на управлението на транспортния сектор в двете държави; представители на бизнеса и на неправителствения сектор; местните власти в трансграничния регион; потенциални инвеститори и други.
Изпълнението на целите, които проектът си поставя, следва да допринесе за добре планирано и устойчиво развитие на транспортната инфраструктура и организация на транспортните мрежи по отношение на четирите вида пътнически и товарен транспорт: пътен, воден, въздушен и железопътен. Краен резултат от проекта е оптимизиране на транспортната свързаност на целия трансграничен регион, както и подобряване на съвместните действия на румънските и българските институции при формирането на транспортни политики и при вземането на решения за инвестиции.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай