Рискът за авариране на старите асансьори става все по-голям и ако не се вземат необходимите мерки, можем да сме все по-често свидетели или част от неприятни инциденти. Това заяви пред www.akcent.bg управителят и собственик на завод Технос Бойко Цветанов. Фирмата е една от водещите в производството на асансьорни уредби и подемни съоръжения у нас.
Кризата и безпаричието кара все повече жилищни входове да намаляват разходите си за етажна собственост, включително и за поддръжка на асансьорите. Дори вече се е стегнало до парадоксална такса от 8!!! лева месечна такса от фирма във Варна. Това обаче е било само трик за зарибяване на иначе пестеливите жители на входа. След това се почнали уж едни ремонти, които показали същината на тази безумно и нереално ниска такса.
Но дори и да липсват такива измами, средствата за поддръжка на тези съоръжения все повече намаляват, потвърждават тази тенденция и сервизи в Русе. Асансьори с над 35-40 годишна биография, предимно в панелните блокове” в града са над 500. Около тази цифра се фиксира и гл. архитект Симеон Рангелов.
В бившите държави от ОНД действа закон, който определя срок за експлоатация 25 години. След който се изисква подмяна или реновиране.
У нас такъв закон няма и това предполага една неразумна относно сигурността на ползвателите на старите асансьори експлоатация. Според Цветков в страната броят на подемните съоръжения с изтекъл срок на експлоатация е около 70 000.
Около 5000 лв. струва възстановяването на един асансьор с гаранция и да покрива съвременната директива. Този вариант според Цветков е доста по-добър, отколкото скъп сервиз със скъпи части. Според него интересът към реновирането на асансьорите тепърва ще набира скорост.
Притесненията са, че не е изключено лобиски интереси да доведат до приемане на Наредба, която задължи собствениците на жилища да подменят асансьорите в жилищните входове. За подобни идеи вече се заговори в столичен седмичник от представител на германска фирма. Вероятно наистина идва времето, когато и асансьорите ще бъдат подложени на по-сериозен контрол, а не на проверка на времето. И тогава обаче може да се окаже, че в страната няма достатъчно фирми, които да изпълнят задачата, тъй като вече ще са фалирали.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай