Сряда, 18 Декември 2024

От днес влиза в сила новото разписание на БДЖ

От днес влиза в сила новото разписание на БДЖ
Публикация   15 Дек, 2024   /     akcent.bg   /     473

Запазва се движението на директните влакове Русе - София - Русе и Русе - Пловдив - Русе

   От неделя, 15 декември, влиза в сила новият график за движение на влаковете, съобщиха от Българските държавни железници (БДЖ).

   В повечето региони на България се запазва досега действащият график за движение, а за подобряване на обслужването са осигурени удобни връзки между влаковете с възможности за пътуване между повече населени места, информират от държавната железница.

   От БДЖ припомнят, че графикът е бил публикуван за обществено обсъждане през октомври, за да могат пътниците да се запознаят с предложения вариант за разписанието на влаковете през следващата година и да имат достатъчно време да реагират с аргументирани предложения към превозвача и съответните областни и общински власти.

   Голяма част от направените промени в разписанието на влаковете са съобразени с постъпили предложения. Друга част от промените са свързани с обосновани искания на редовни клиенти, а трети - с повишаване рентабилността на превозите и ефективното използване на наличния подвижен състав, както и с извършваните мащабни ремонтни дейности по железопътната инфраструктура, допълват от БДЖ.

   В графика са взети предвид и планираните по-мащабни ремонти по железопътната инфраструктура, модернизацията на коловозното развитие на Централната гара в София и модернизацията на железния път, контактната мрежа и системите за сигнализация и телекомуникация в гара Пловдив, ограничаващи пропускателната способност в определени участъци.

   През 2025 година ще се запази обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата за извършване на обществени превозни услуги, допълват от железницата. Превозът на пътници ще бъде извършван с общо 503 влака, от които: 79 бързи влака (два от тях ще се движат само през летния сезон), 122 пътнически влака и 302 крайградски пътнически влака, някои от които ще се движат само в определени дни от седмицата или определени периоди от годината.

   С новото разписание ще бъде намалено времето за пътуване със сутрешния бърз влак от София за Бургас и със следобедния бърз влак от Бургас за София, които преминават през Подбалканската железопътна линия.

Запазва се обслужването в областите Добрич и Силистра, както и движението на директните влакове Русе - София - Русе и Русе - Пловдив - Русе. Създава се нова удобна бърза връзка за пътуване между Русе и Бургас в гара Дъбово с едно прекачване и по-кратко времепътуване на сутрешния бърз влак от Русе за Пловдив със сутрешния бърз влак от София за Бургас, както и в обратното направление на следобедния бърз влак от Бургас за София с връзка на гара Тулово с бързия влак от Пловдив за Русе. За пътуващите от Стара Загора се създава нова удобна по-късна възможност за пътуване към Русе посредством нов регионален влак от Стара Загора до гара Тулово, който да осъществява връзка с бързия влак от Пловдив за Русе.

За пътуващите между Южна и Северна България се създава нова удобна сутрешна бърза връзка на сутрешния бърз влак от Пловдив за Варна в гара Стара Загора със сутрешния влак от Димитровград за Горна Оряховица, където има връзка за Русе, Плевен, Шумен и други.

С въвеждането на новото разписание ще бъде възможно еднодневното пътуване до Хасково, Кърджали, Момчилград и редица туристически дестинации край язовир Студен кладенец. Всеки ден от Димитровград за Подкова ще пътува изцяло нов бърз влак, който ще осъществява връзка от София, Пазарджик и Пловдив. В обратна посока влакът Подкова - Кърджали - Хасково - Димитровград ще пристига за връзка с влак за Пловдив и София.

Последният влак от Видин за София, който досега не се предпочита от пътуващите заради късното пристигане в София около 23:00 ч., ще заминава по-рано – в 16:00 ч., и ще пристига в столицата в 21:37 ч. В досегашния му час 17:30 ч. ще се движи пътнически влак до Мездра.

   През следващия летен сезон отново е планирано да се движат нощни влакове между София и Бургас през Подбалканската железопътна линия, като по този начин ще бъде създадена още една възможност за пътуване по най-натоварената и търсена лятна дестинация.

   С новия график е предвидено движението и на 8 международни бързи влака. Запазва се всекидневното движение на влаковете между България и Турция с нощния влак по маршрут София - Халкали - София, както и директните вагони между Букурещ и Халкали в летния период, влаковете между България и Румъния чрез международната връзка по направлението София - Букурещ със сутрешния влак София - Варна с директни вагони за Русе и следобедния влак Русе - София с връзка в гара Русе за и от Букурещ.

   През летния период ще се запази движението на директни вагони по направлението София - Горна Оряховица - Букурещ - Горна Оряховица - София и Варна - Горна Оряховица - Букурещ - Горна Оряховица - Варна. Другата възможност за международна връзка между България и Румъния е по направлението София - Крайова, която се осъществява в гара Видин със сутрешния влак София - Видин и обедния Видин - София.

   При разработването на новото разписание, транспортната схема и периодите на движение на влаковете са съобразени в максимална степен с обемите и структурата на превозите, както и с техническите възможности и капацитета на подвижния състав и железопътната инфраструктура, уточниха от БДЖ.

   Подробна информация за новия график за движение на влаковете клиентите на БДЖ могат да получат от служителите на гишетата "Информация" и билетните каси във всички железопътни бюра и гари в страната, на националния информационен телефон 02/931 11 11 или от електронния пътеводител на официалния уебсайт на дружеството www.bdz.bg.

   Предложеният от БДЖ нов график за движение на влаковете предизвика недоволство и протести на различни места в страната. В края на октомври от железницата казаха, че движението на влаковете е обсъдено с областни и общински власти на срещи в Горна Оряховица, Пловдив и София.  

Тагове : разписание , БДЖ ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha