Сряда, 20 Ноември 2024

Инж. Илиан Милев пред Акцент.БГ за безводието, за подхода на ВиК Русе към проблема и новите услуги, които предлага дружеството

Инж. Илиан Милев пред Акцент.БГ за безводието, за подхода на ВиК Русе към проблема и новите услуги, които предлага дружеството
Публикация   20 Ноемв, 2024   /     akcent.bg   /     65

Управителят Водоснабдяване и канализация за пореден път призовава жителите на Средна кула и Долапите да се присъединят към изградената мрежа

   Инж. Илиан Милев е завършил Английската гимназия в Русе през 1996 г. и е възпитаник на Университета по архитектура, строителство и геодезия в София. Той е ВиК инженер, член на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране и притежава пълна проектантска правоспособност по част „ВиК“.    

Област Русе е сред областите, в които жителите не усетиха водната криза. В едно единствено населено място в Беленско имаше временен проблем, но като цяло никъде не е въвеждан режим на водоснабдяването. Случвало ли Ви се е във вашата практика да преодолявате подобни предизвикателства, свързани с недостига на вода?

   Екипът на ВиК – Русе, правим всичко възможно, за да не се стига до въвеждане на решим на водоснабдяването.

   Нашите експерти всяка година набелязват проблемни, амортизирани участъци от мрежата, които често аварират, и правим инвестиции в тяхната подмяна. Насочването на средства към реконструкцията, разширяването или обновяването на съществуващите мрежи е част от плана ни за развитието на ВиК системите, които поддържаме. Освен това водим успешна и активна комуникация с представители на областните общини, като обсъждаме кои са приоритетните и най-чувствителни места по мрежата, които имат нужда от ремонти, и съвместно решаваме кои са ремонтите, които може да извърши ВиК дружеството чрез инвестиционната програма, и кои ще бъдат извършени от съответната община.

   Другата причина да не сме оставяли населените места дълго време без вода е, че служителите ни, които работят на терен, тези, които поддържат ВиК мрежите и съоръженията, правят всичко възможно да отстраняват възникналите проблеми своевременно. Възникват аварии, но екипите ни в Русе и в останалите населени места се мобилизират доста бързо и обикновено отстраняват авариите в рамките на работния ден.

   Какво може да се направи, за да се реши проблемът в дългосрочен план?

   Проблемът с климатичните промени и засушаването не засяга само отделни части на страната. Ние използваме доста подземни водоизточници с голям дебит, но и те не са неизчерпаеми. Логично е засушаването да води до намаляване на дебита, особено на по-плитко разположените водоизточници. Мисля, действията, които предприемаме, няма да създадат сериозни проблеми, а те са:

    -   активното инвестиране в обновяване на ВиК системите,

     -  търсенето на варианти за алтернативно или допълнително водоснабдяване там, където е необходимо,

      -  обследването на мрежата за навременно откриване и отстраняване на аварии за намаляване на загубите на вода по мрежата

      -  по-рационалното използване на наличните водни ресурси: това са част от мерките, които могат да помогнат за решаването на проблема в дългосрочен план.

       Стана модерно да се говори постоянно за иновации. Има ли нови услуги, които дружеството предлага на своите абонати?

    Всеки потребител, който си направи регистрация в уебсайта ни, вече има достъп до подробна актуална информация за показателите на водата в населеното място, където е регистриран неговият имот. Например мнозина се интересуват от твърдостта на водата. Максималната допустима обща твърдост е 12 mg-eqv/l, а твърдостта на водата, която пием в Русе, е малко над 5 mg-eqv/l, тоест водата е със средна твърдост. Тази информация е видима в потребителския профил на абонатите от гр. Русе.

   Вече се визуализира и диаграма със средномесечното потребление за обособената територия. Освен това в профила си потребителите в гр. Русе могат да видят датата за предстоящо отчитане, новите си задължения, както и последните си дванайсет фактури.

   Датата на предстоящото отчитане потребителите в гр. Русе могат да научат и чрез безплатното ни мобилно приложение, което е налично в Google Play. Мобилното приложение изпраща известия за нови задължения и предоставя възможност за изпращане на сигнали за аварии.

    Какво се случи  с потребителите към канализационната мрежа в кв. „Средна кула“ и кв. „Долапите“. С години и с голямо нетърпение чакаха изграждане на водопреносната и канализационна мрежа. Присъединиха ли се вече всички?

    Бих искал да изпползвам възможността и отново да призова жителите на кв. „Средна кула“ и кв. „Долапите“, които все още не са присъединили имотите си към канализационната мрежа, да го направят. При положение че има функционираща канализация, е недопустимо все още да се използват септични ями. Към момента в „Долапите“ са се присъединили 57 % от абонатите, а в „Средна кула“: 50 %. Съгласете се, че тези стойности са твърде ниски, като се има предвид фактът, че мрежата е в експлоатация вече повече от година.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още