Над 150 000 евро са преките загуби, които претърпя корабната компания „Рубишипс” за последните 40 дни, призна изп. директор и съсобственик Роберт Радославов /б.а. цифрата 40 явно нови и някаква символика/. По 1000 евро на ден са били разходите по 7-те кораба и двете барджи, които са били на стоянка в различни пристанища по Дунава.
Към тази сума се прибавят 400 000 евро от нереализирани превози през този период. Тези пари набъбват драстично, като към тях се прибавят и 600 000 евро. В български левове сметката е над 2 300 000 лева…
Тази тъжна приказка обаче не спира дотук. Въпреки че на сушата споменът за снега и ледовете започна да избледнява, то в долното течение на Дунава, при Галац и Измаил, все корабоплаването не е възстановено, каза Радославов. Тревожен обаче остана фактът, че на местата в горните води на българския участък, където реката е свободна за корабоплаване, не е маркиран пътя с шамандури. Това допълнително оскъпява дейността на корабособствениците средно с около 500 евро на денонощие, заради престоя в тъмната част на деня.
Като се има предвид, че ако бяха реализирани, върху тях държавата щеше да наложи съответните данъци и да получи свежи пари в бюджета, неадекватните действия на държавните институции, които имат отношение за поддържането на реката в българския участък. Както и загубите, които имат пристанищата, включително и държавното „Пристанищен комплекс”.
Но и след като се възстанови напълно движението по Дунава, нормализирането на товаропотокът ще изиска поне 30 дни, смята Радославов.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай