Неделя, 13 Октомври 2024

Работното място на бъдещето е фокусирано върху хората

Работното място на бъдещето е фокусирано върху хората
Публикация   11 Дек, 2017   /     akcent.bg   /     1312

   Според експертите на Konica Minolta технологиите трябва да подпомагат работата на служителите, вместо да ги ограничават. Това означава компаниите да се съобразяват както с нуждите на служителите си, така и с по-широките изисквания на бизнеса като система. При това акцентът трябва да е върху това какво реално се случва на конкретното работно място, според хората, които виждат проблемите "от първа ръка", вместо да се вземат технологични решения на базата на някаква утопия, която рядко става реалност.

   "В Konica Minolta проучваме как се създават бизнес услуги, които да са насочени към ефективността на работното място. Затова нашето представяне на тазгодишното изложение CeBIT бе фокусирано върху работното място на бъдещето. Нашата цел е да направим работните места по-сигурни и защитени, както и по-адаптивни към нуждите на служителя или екипа. Искаме да помогнем на компаниите да раждат нови идеи, които да подобряват работната среда. Един цял нов свят, пълен с дигитални данни и смарт устройства, се опитва да се вмести във вече съществуващи физически параметри около нас. Тези места ще стават все по-важни, а не обратното. Работните места са доста фиксирани - сгради, помещения, бюра, между които се случват всички тези нови (и стари) процеси", споделя Милан Лакхани, ръководител "Бизнес иновации и дигитална трансформация" в Konica Minolta.

   Т.нар. поколение Y ще продължава да играе решаваща роля в оформянето на дигиталното работно пространство на бъдещето. "Милениълите" са израснали с постоянен достъп до технологии от съвсем ранна възраст и са свикнали на различни начини на работа, споделяне и екипна работа в сравнение с предходните поколения. Затова работодателите, които искат да привлекат нови таланти, трябва да бъдат иновативни, да ревизират своите ИТ стратегии и да възприемат нови видове технологии. При своето навлизане в работната сила поколението Y очаква да използва същите технологични средства, които използва и в домовете си. Това оказва голямо влияние върху това как, кога и къде работят те. Днешните и утрешните "дигитални граждани" не искат и нямат нужда да бъдат обвързани с физическо място или с традиционния работен ден от "от 9 до 5". За да подготвят своя бизнес за бъдещето, компаниите трябва да се ангажират с непрекъсната иновация и въвеждане на технологични новости, да речем, в мобилността, телеконференциите и BYOD (Bring Your Own Device) политиките, казва още Милан Лакхани.

   Ако всичко това звучи твърде абстрактно, нека да видим до какъв резултат може да доведе подобен комбиниран подход, съобразен както с индивидуалните нужди на служителите, така и с начина, по който функционира организацията като цяло. Концепцията на Konica Minolta за работно място на бъдещето е изградена около идеята за адаптивните работни пространства. Това означава офиси, които се адаптират в реално време към хората като своеобразен технологичен хамелеон. Тази адаптация ще става по различни начини:

               Адаптация на средата

  Всички показатели на средата, като отопление, светлина, качество на въздуха, разпределяне на работните пространства, ще се определят според нуждите и постигайки по-добри условия на труд за служителите. Това може да означава например поддържане на оптимален комфорт в обитаваните помещения и изключване на осветлението и отоплението в неизползваните. Или пък на друго ниво - виртуален сътрудник, който определя работна среща в неизползвана в момента стая и го съобщава на индивидуалните участници в срещата.

            Адаптация според контекста

  Необходимите в момента файлове ще бъдат автоматично достъпни на индивидуално и групово ниво, като всичко ще е съгласувано с календара и системите за управление на процеси в компанията. Т.е. при планирана среща всеки от участниците в нея ще разполага с необходимата му информация, без да се налага да търси отделни файлове.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още