Понеделник, 14 Октомври 2024

`Сиксти кей` ще расте с още 300 служители

`Сиксти кей` ще расте с още 300 служители
Публикация   12 Септ, 2016   /     akcent.bg   /     369

Компанията е един от пионерите на българската аутсорсинг индустрия и от малкото, които не са придобити от международен гигант

Джонатан Гладуиш вижда потенциала за развитие на изнесените бизнес процеси още когато отговаря за кол-центровете на БТК, а през 2008 г. основава собствената компания © Юлия Лазарова

   "Сиксти кей" ще наеме още 300 служители до края на годината, каза за "Капитал" Джонатан Гладуиш, основател и изпълнителен директор на компанията за аутсорсинг. Бизнесът на "Сиксти кей" е с фокус в обслужването на клиенти и спада към класическите контактни центрове. В момента компанията търси засилено служители с немски език както за софийския си офис, така и за пловдивското звено. Гладуиш оглежда и други големи областни градове за следващи локации, като не изключва и откриването на офиси в Румъния и Сърбия в близко бъдеще.

   Основаната през 2008 г. компания е на осмо място по приходи и на пето по брой служители в целия сектор през миналата година в България. Вероятно предвид очакванията да запази ръста на оборотите от 60% и през 2016 г. "Сиксти кей" ще се изкачи в класацията.

  Още служители, още локации

   Само от началото на годината BPO (изнесени бизнес процеси) компанията е наела над 300 служители и в момента размерът на екипа вече възлиза на над 1300, сочи справка в електронния регистър ДАКСИ. Те са разпределени между двете настоящи локации на "Сиксти кей" - в столичния квартал Враждебна и във втората по популярност аутсорсинг дестинация в България - Пловдив. Пловдивският офис стартира през януари миналата година с малък екип от 15 души, като в края на лятото на 2016 г. вече има 360 служители, казва Гладуиш.

   За да поеме нарасналия брой проекти на клиентите си, сред които компании като EBay, Sky и ZumbaFitness, аутсорсърът ще продължи да расте. Мениджмънтът на дружеството дори вече се оглежда извън установените си локации в търсене на места с по-голям брой свободни кадри, обяснява Гладуиш. По думите му не е изключено "Сиксти кей", която за момента е изцяло базирана в България, да разшири хоризонта си и към съседни страни - например Сърбия и Румъния. В момента най-търсени в компанията са служители с немски език, както и такива, владеещи шведски, норвежки и холандски. В "Сиксти кей" се говорят общо 23 различни езика.

   Компанията

  Основана през 2008 г., "Сиксти кей" е една от първите аутсорсинг компании в България. От създаването си досега компанията е класически кол-център, като мениджмънтът няма намерение да се пренасочва към по-комплексни услуги извън типичните за контактните центрове. Причината да се цепи от тренда в сектора е, че компанията има достатъчно много клиенти и с тези услуги и смята да се специализира по-скоро в различни технологии, отколкото диференцирани проекти.

   Джонатан Гладуиш регистрира компанията през 2008 г., след като известно време ръководи кол-центровете на БТК и вижда потенциал в този бизнес. "Хората в България владеят много чужди езици на високо ниво и имат изключително висока работна етика", обяснява Гладуиш какво го привлича тук. За миналата година компанията е генерирала 26.3 млн. лв. оборот, което е пореден ръст от около 60% на годишна база. Компанията излиза на печалба от 3.6 млн. лв. през 2015 г. В момента компанията е собственост на кипърското дружество "Тилбейс холдингс лимитед".

   Секторен ръст

  Това е поредната компания в сектора, която обявява грандиозни планове за разрастване през последните месеци. От началото на 2016 г. и конкурентните на "Сиксти кей" като TELUS International (бившата "Колпойнт Ню Юръп"), "Експириън", "Съдърланд" и "Юнифай" обявиха намерения да разкрият общо около 1000 нови работни места. Според запознати още няколко чужди компании проявяват интерес да разширят бизнеса си в България, което ще осигури още около 1000 допълнителни работни места, но според Гладуиш може да доведе до още по-ожесточена борба за кадри.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha