С 15 процента са паднали продажбите на български вина на руския пазар. Това съобщи управителят на Винпром- Русе Наталия Казакова след завръщането си от международното специализирано изложение, което се проведе в Москва. Причина за това е инвазията на френски и италиански производители, които продават своята продукция на изключително ниски цени- около 60 евроцента за бутилка. Явно в момента борбата е ценова, не толкова за качество, смята Казакова и потвърди едно познато и у нас мнение, че клиентите се съблазняват да купуват продукти от утвърдени производители като Франция и Италия на приемливи за тях цени.
Българското вино е подложено на засилена конкуренция и от Молдова. До известна степен своеобразни спирачки има от наложеното изискване за качество на молдовското вино, което влиза в Русия.
Браншът е в изключително затруднено положение в момента заради ценовия натиск на пазара, каза Наталия Казакова. Тя потвърди думите на шефа на регионалния шеф на Агенцията по лозата и виното Евлоги Ханчев, че голяма част от гроздето отива за производство на вино в сивия сектор. В същото време обаче и винопреработвателите трупат загуби. Цените за клиентите не са се увеличавали от доста време, докато разходите са се увеличили с 8-10 процента, сочат сметките на Казакова.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай