За Холлеман България 2012 г. е най-успешна като реализиран оборот, а по отношение на печалбата- то тя е съпоставима с тази от предходната година. Това обяви пред www.akcent.bg управителят на дружеството Младен Ганчев. Той е на този пост почти от създаването му през 2006 г., а от 2007 г. е и съдружник.
През изминалата година закупихме техника от един от основните ни конкуренти- „Рубикон шипинг”, като същевременно привлякохме и част от екипа на фирмата, споделя пред медията Ганчев.
В момента Холлеман България притежава 14 камиона за транспорт на извън габаритен товар и 7 ескортни автомобила.
- Г-н Ганчев, как ще характеризирате пазара във вашия сектор през изминалата година?
В България той бе сравнително ограничен. Затова и работихме повече за Румъния и за Западна Европа. Нивата са се запазили като цяло като тези от 2011 г. За България сделката с камионите на Рубикон ни даде достъп и до клиентите на фирмата, както и до нов тип товари. По този начин успяхме да компенсираме иначе намалените обеми в страната.
- Какви са основните товари, които превозвате?
Транспортът на земеделска техника, и по суша, и по вода, е особено актуален. За изминалата година сме превозили 300 комбайна и 500 трактора. Ние работим с всички дилъри в България и Румъния на тази техника. На територията на Пристанище- Изток ползваме открити складови площи 40 000 кв. м., като тази година възнамеряваме те да бъдат увеличени с още 10 000 кв.м.
- Говорим за площи под наем?
Да, за 2011 г. платеният наем от наша страна на Пристанищен комплекс е съпоставим с печалбата на държавната фирма, а за 2012 г. сумата е определено по-голяма.
Друг вид товари са вятърните генератори. В България сме превозили само четири, докато в Румъния техният брой е значително повече. За съжаление големите компании, които инвестират в зелена енергия, се отдръпнаха от българския пазар.
Липсата на строителство също се отразява и при нас. Само 6 булдозера сме превозили до ТЕЦ „Марица- изток 1”. Транспортирали сме известно количество инвестиционно оборудване за заводите в Радомир и в Плевен.
- Нещо повече да кажете за транспортната техника, тя наистина е интересна като възможности?
Камионите, с които разполагаме, са силно специализирани- доверили сме се на марките Мерцедес и на Волво и на Goldhofer - за ремаркетата. Цената на една композиция е с около 30 на сто по- висока от нормалните и стандартни. Обикновено различните модули струват между 300 000 и 400 000 евро, а някои достигат и до 1 млн. евро.
- Какви са инвестиционните ви намерения за 2013 г.?
Възнамеряваме да създадем собствена складова база. През 2012 г. закупихме парцел на изхода за София 10, 6 дка, а наша собственост вече е и съседен парцел със същата площ, където ще изградим собствена открита складова база. Колкото до техниката, в момента икономическото състояние в страната не налага инвестиции в транспортни средства.
През миналата година въведохме нов специализиран софтуер, който значително облекчава търговската и административната дейност и дава възможност за вземане на по-бързи и по - правилни решения.
- Какво не се знае за Холлеман?
Холлеман България е част от групата Холлеман, чиято централа е в Букурещ. Има офиси в Сърбия, Унгария, Молдова и Украйна, а германският съдружник- и в Санкт Петербург. Холлеман България е създадена през 2006 г.
Компанията разполага с над 300 композиции. В Европа има само още една конкурентна на Холлеман фирма.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай