Съюзът на пивоварите в България (СПБ) представи днес развитието на пивоварния бранш през изминалата 2010 г и отчете дейността на сдружението .
През 2010 г. Членуващите в СПБ пивоварни компании са реализирали 4 815 000 хектолитра бира. Цифрите сочат, че икономическата криза продължава да се отразява върху продажбите на пивопроизводителите. Най-силно нейното влияние се вижда от анализа на пазара по видове опаковки: стъклени бутилки – 37%; РЕТ – 53,6%; наливно пиво – 5,6%, кенове – 3,8%. Продажбите на пиво в стъклени бутилки имат спад от 14%, в кенове – 9%, докато за поредна година реализацията на бира в пластмасови опаковки се е увеличила с 10%, достигайки 2 580 000 хектолитра. Тенденцията на спад (около 15%) в продажбите на студения пазар се запазва през цялата година. Както и при другите бързооборотни стоки, тези данни достатъчно красноречиво показват преориентирането на консуматорите към продажби за вкъщи и търсенето на по-евтини стоки. Според маркетингови агенции консумацията на бира в страната е намаляла с около 4,5%.
Над 45 милиона лева са направените през 2010 г. вложения на членовете на СПБ в оборудване и технологично обновяване на производството, логистични центрове и депа, иновации, материали и опаковки за търговските марки. Запази се тенденцията от последните години за инвестиции в обновяването на бутилки, кенове, етикети и капачки на лицензионни и местни марки бира на всички членове на СПБ. През изминалата година пивоварният сектор в страната продължи да предлага на своите потребители над 80 асортимента бира.
Компаниите от браншовата организация заемат около 95% от пазара на бира в страната. Членове на сдружението са: ”Болярка - ВТ” АД, “Загорка” АД, “Каменица” АД, “Карлсберг България” АД, “Ломско пиво” АД, минипивоварните „При кмета” в София и „Вентура”, Варна, както и производители на суровини и материали за индустрията
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай