Българският бизнес има по-негативни прогнози за развитието си от чуждестранния. Това показва социологическо проучване, направено сред изложители на Международния технически панаир от агенция „Алфа рисърч“.
Позитивните нагласи сред българските фирми спадат от 47% през 2011 г. на 44% сега. По-оптимистични са чуждестранните компании, половината от които очакват условията в техния отрасъл да се подобрят.
17% от българските изложители смятат, че техният бранш вече е излязъл от кризата. 26% от чуждестранните им колеги твърдят, че не усещат влиянието на тежката икономическа ситуация. Около 1/3 от българските и 39% от чуждестранните участници в Международния технически панаир са на мнение, че в близки една-две години вече няма да бъдат притискани от кризата.
Експонати на над 1250 компании от 43 страни бяха показани на ЕСЕН 2012 от 24 до 29 септември в Международен панаир Пловдив. Най-предпочитани са били изложбите „Машиностроене“ и Стройтех, следвани от „Енеко“ и „Елтех“, показва проучването. Сред новите 171 български и чужди изложители най-голям е делът на участвалите в „Машиностроене“, „Енеко“ и „Стройтех“. Най-доволни от своето представяне са фирмите в „Инфотех“ и „Акватех“ - съответно 47% и 45% от тях са изразили пълна удовлетвореност.
Сред мотивите за представяне на Международния технически панаир най-важни остават неговият престиж и традиции (57.6%), като тяхното значение леко нараства в сравнение с миналата година.
Ключовите цели на изложители са били създаване на нови бизнес контакти, промоция и реклама на продукти и услуги и разработване на нови пазари в България. Най-голяма е успеваемостта на българските изложители при създаването на нови бизнес контакти. За чуждестранните изложители тази година най-значими са постиженията им в промоцията и рекламата. 45% от българските фирми и 42% от чуждестранните са постигнали целта си да сключат договори.
Изложителите от чужбина дават по-висока оценка от българските си колеги при сравняването на Международния технически панаир с други подобни делови форуми в Европа. Като съпоставим с тях го определят 39% от българските и 45% от чуждестранните фирми, а като по-добър - 14% от чужденците и 12.5% от българите. Интересен е фактът, че тази година базата за сравнение е по-широка, тъй като се е увеличил средно с около 15 пункта делът и на българските, и на чуждестранните компании, участвали в други изложби, достигайки съответно 63% и 81%.
Профилът на посетителите показва, че те се занимават основно с търговска дейност, производство и контрол, ремонт и поддръжка. Преобладават предприемачите, съдружниците и представителите на висшия мениджмънт, като те са общо над 49%. Повишава се делът на онези, които идват на панаира заради професионалната си дейност или образование - от 77% през миналата година до 84% сега.
Сред българските специалисти най-предпочитани са Автомобилният салон, «Стройтех» и «Машиностроене“, следвани от „Аутотех“, „Елтех“ и „Инфотех“. Изложбата „Машиностроене“ остава най-интересна за чужденците. Силно предпочитана от тях е и изложбата „Химия“, вече обръщат по-голямо внимание и на Автомобилен салон „Пловдив“.
Основен и най-важен фактор за посещението на българските и чуждестранните специалисти е възможността за запознаване с нови продукти и идеи – съответно 72% и 87%. На второ място по важност за българите е възможността за обмен на опит, а за чужденците - срещите с доставчици и заздравяване на установените бизнес отношения.
Според данните от проучването посетителите специалисти са постигнали своите цели в много висока степен: 94% за ориентирането в новите браншови тенденции, 81% за проучването на конкуренцията, 76% за създаване на бизнес контакти и проучване на оферти.
Това обяснява факта, че се повишава общата удовлетвореност на посетителите в сравнение с миналата година. По този показател по-високи оценки са дали гостите от чужбина, като 97% от тях твърдят, че са намерили онова, за което са дошли. Същият отговор дават 91% от българите. Само 0,3% от чуждестранните посетители на ЕСЕН 2012 не са открили това, което са търсили.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай