Водещ производител на мобилни телефони изостава на пазара и се бори да навакса.
Енергийно търговско дружество се издига високо, а после изведнъж се сгромолясва.
Луксозен круизен кораб поема в грешната посока - и компанията му влиза в бурни води.
Могъща петролна компания става жертва на екологична катастрофа.
Бордът на авиокомпания наема изпълнителен директор звезда и след това анулира договора му, само след три години.
Пет големи компании. Пет големи проблема. Една от тях е хай-тек производител, други две са в енергийния сектор, а останалите са в бизнеса с транспорт. Иначе те нямат почти нищо общо. Проблемите, с които се сблъсква всяка компания се различават значително.
Или поне така изглежда. В действителност, всеки един от тези случаи е породен от една и съща причина - тежък пропуск в комуникацията. Нека да разгледаме тези пет дружества и техните проблеми, за да стигнем и до поуките от грешката пишат Борис Гройсберг и Майкъл Слинг за блога на Harvard Business Review.
Nokia: За повече от десетилетие Nokia е най-големият в света производител на мобилни телефони. Но когато смартфоните се превърнаха в следващото "голямо нещо", компанията загуби конкурентното си предимство. Голяма част от проблема произтича от навиците на комуникация, които са в полза на нефокусирани дискусии относно стратегията за въвеждането на нови модели телефони на пазара.
"Енрон": Разследване на проблемите, довели до колапса на "Енрон", очертават няколко комуникационни грешки. Например това, че висшите мениджъри не успяха да посрещнат отговорности като това да комуникират подходящи послания и да поддържат откритост по отношение на проблемите.
Star Princess Cruise Lines: През април 2012 г. пътниците на круизен кораб Star Princess и членовете на екипажа забелязват рибарска лодка, която показва признаци, че е в беда. И все пак корабът не спира, за да окаже помощ - двама души от рибарската лодка по-късно умират от дехидратация. По-късно круизната компания излезе с изявление, че "срив в комуникацията е в основата на проблема”, който нанесе сериозен удар по имиджа й.
British Petroleum: Експлозия на петролната платформа Deepwater Horizon през април 2010 г. вкара в масивна криза BP и неговите партньори. Сред основните фактори, които допринесоха за бедствието са "лоши комуникации", според доклад на компания, проучвала инцидента.
Thai Airways: Когато Пиясваци Амарнанд загуби работата си като главен изпълнителен директор на Thai Air през май 2012 г. причината за уволнението му беше малко неясна. В края на краищата, той заемаше поста само три години. Според медийното съдържание обаче председателят на авиокомпанията е заявил, че "комуникационни проблеми между Пиясаваци и борда пречат на усилията на компанията да постига целевата си печалба".
Тези примери не са избрани изцяло на случаен принцип. Но авторите на статията подчертават, че не им е отнело много време и усилия да ги открият. Дори един бегъл преглед на нашумелите организационни неуспехи се превръща в история на един и същи модел. Всеки лидер ясно разбира последиците от вземането на решения по отношение на финансовото управление. Но повечето лидери не признават колко опасно може да бъде да са не толкова стриктни в подхода си към управлението на хората и комуникацията.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай