Сряда, 10 Декември 2025

Станко Станков: Успехът Булмаркет е резултатът от моята амбициозност и възможностите, които даваше времето /част I/

  Станко Станков: Успехът Булмаркет е резултатът от моята амбициозност и възможностите, които даваше времето /част I/
Публикация   09 Дек, 2025   /     Текст и снимка: Румен НИКОЛАЕВ   /     166

Всичко, което имам, е инвестирано в бизнеса, компанията ми е третото дете, заяви успешният бизнесмен

       Интервю на Румен Николаев  със собственика на Булмаркет груп Станко Станков    

Едва ли собственикът на Булмаркет груп е предполагал, че за 30-годишнината на компанията, която е създал, ще влезе в годината на Червения кон по Китайския календар. Че кон, ясно, ама пък червен... А червен кон е в логото на мощната група фирми.

   Красивият кон е символ на постоянство, сила, лоялност, власт и независимост, силен дух, бързина и успех.

Червеният Кон е енергично, свободно и жизнерадостно същество, но същевременно неспокойно и своенравно, което ярко характеризира енергиите на годината, които ще бъдат многократно усилвани от стихията Огън.

   Разбираемо е, че дори и в няколко части, не може да се разкаже историята на създателят и Станко Станков. Но Акцент.БГ прави опит да представи в щрихи как се става "великан" /както често се определя Булмаркет груп/

 

  

 

 

 

Станко Станков

Роден на 18.01.1961 година в град Балчик. Завършва ВИНС Варна, специалност „Счетоводство и контрол“. Работи като икономист, главен счетоводител, началник финансов отдел в Община Балчик. Бил е кмет на Община Балчик /1991-1995г./.

За кратко е бил директор на ПЧБ, клон Балчик и след това продължава в частния бизнес .

Основава Булмаркет ДМ ООД през 1996 година. Женен, с двама сина.

      В навечерието сме на  30-годишнината от създаването на Булмаркет. Много или малко е това време за човека, който го е създал? Ти си бил на 30 години, горе- долу, тогава... Сега си в една зряла възраст, улегнал, преминал през много трудни моменти. От разстоянието на времето как усещаш целия този период? Това ти е голяма част от смисления живот...?

- Така е, Булмаркет ми е третото дете, знаеш, че имам двама сина и си го обичам наистина като дете. Много или малко е това време- да си призная, мина като миг. От нищото, от нулата започнахме буквално..

    Като дойдох в Русе, бях купил един цех, в който правихме челюсти за спирачки, ауспуси. После започнахме да правим газови уредби и бутилки за газ.  Бяхме купили газохранилището на Тежко машиностроене, което не функционираше от доста време. Възстановихме го и оттам тръгнахме...

     Тогава и и след това- прокрадвала ли ти се е мисълта за подобно мащабно развитие?

-Аз съм  амбициозен човек и като си наумя нещо, трудно се отказвам, но никога не съм си поставял за цел Булмаркет да бъде една от най- големите фирми на България.

    Като направим равносметка на тези 30 години,  действително ние започнахме от самото начало и всички бизнеси, които сме създали досега, сме ги започвали от нулата. Ние нямаме нещо, което сме купили наготово-  разработен бизнес и да го усъвършенстваме и доразвиваме.  Всичко сме започвали от нулата с наши организации, понякога на принципа „проба- грешка” и сме продължавали напред. След като сме стигнали до тук означава, че повече са верните решения...

    Помня на времето като стартирахме, пред нас имаше безброй много възможности  за бизнес.

    Интересно е как избираше в коя насока да тръгнеш и да се развиваш, защото бизнесите, които са развити, са  много специфични и са сравнително разнородни?

   -  Не съм се оглеждал  за определен бизнес. Гледал съм такива, които да не са масово развити. Ние не тръгнахме да правим колбаси,  защото тогава в България имаше 300 фабрики. Преди да инвестирам в Русе /дойдох от Балчик след един мандат кметуване/, близо месец и нещо  обикалях  с дни газстанциите във Варна  Тогава те бяха две. Като видях какви опашки има, реших, че такава инвестиция в Русе си заслужава.  И тъй като вече имах предложения да купим  обособена част отбившето КТМ, нещата се получиха, бих казал, от само себе си.  

     Хванахме вълната, когато купих този бизнес с газа-  месечното потребление тогава в България беше 2 000 тона, след  пет години нарасна до 20 000 тона. След още пет стана 50 000 тона. Когато си в бизнеса, когато виждаш, че този  бизнес работи добре, просто се носиш на гребена на вълната. 

    Това е началото, след което във времето се развивахме и днес Булмаркет Груп АД обединява 20  фирми с близо 2000 служители.

    Компанията е структурирана в две основни направления, които се допълват взаимно – търговия с минерални горива и логистика, и производство и търговия на биодизел, фармацевтичен глицерин и свързани продукти. В структурата на Булмаркет Груп попадат някои от най-престижните имена в бранша като „Булмаркет ДМ“, „Булмаркет рейл карго“, „Булмаркет автотранспорт“ и „Порт Булмаркет“. „Астра биоплант“ е ключова компания в групата и се нарежда сред водещите търговци на биодизел в Европа.

   /следва/



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha