Близо 1/3 от одобрените проекти в сферата на образованието по програмата между България и Румъния са от Русенско

Близо 1/3 от одобрените проекти в сферата на образованието по програмата между България и Румъния са от Русенско
Публикация   18 Юни, 2025   /     akcent.bg   /     98

Общата стойност на проектите за региона в това направление е малко над 5.4 млн. евро.

   Седем от общо двайсет и два одобрени за финансиране проекти по програмата за трансгранично сътрудничество между България и Румъния Interreg VI-A в сферата на образованието са от Русенско, заяви областният управител Драгомир Драганов след участие в Мониторингов комитет, провел се вчера в крайдунавския град. Той коментира, че общата стойност на проектите за региона в това направление е малко над 5.4 млн. евро. Драганов обясни още, че общо 50 проекта от населените места по цялата българо-румънска граница са били подадени по Приоритет 3: Образован регион, Специфична цел 4.2 – Подобряване на равния достъп до приобщаващи и качествени услуги в образованието, обучението и ученето през целия живот чрез развитие на достъпна инфраструктура, но одобрените са 22.

   Общата стойност на финансираните проекти е 17 милиона евро, като 80% от парите идват от Европейския фонд за регионално развитие. „Постигнатите резултати показват високата степен на сътрудничество между институциите, неправителствения сектор и бизнеса от двете страни на река Дунав“, коментира още Драганов.

   Част от проектите са насочени към справяне с младежката безработица, икономическите неравенства и социалното изключване, както и повишаване на дигиталната грамотност. Не по-малко внимание е отделено и на възможностите за укрепване връзките между висшите учебни заведения и бизнес общността, за да се подобри пазарната ориентация и качеството на образованието, като особено внимание е отделено на т.нар. зелени умения.

   Във фокуса на други проектите е и решаването на значителните предизвикателства, пред които са изправени децата със специални образователни потребности, включително ограничен достъп до качествено образование, недостатъчни ресурси и недостатъчно обучение на преподавателите. Допълнително ще се развиват и програми за мобилност, достъп до съвременни учебни съоръжения и дигитални инструменти за обучение. Изграждането на хибридни учебни среди във висшето образование също е сред акцентите.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още