Класиката среща модерното: Ран Босилек и Слави Клашъра са сред най-обичаните български автори

Класиката среща модерното: Ран Босилек и Слави Клашъра са сред най-обичаните български автори
Публикация   24 Май, 2025   /     akcent.bg   /     74

Големите победители в кампанията „Обичам българската книга“ вече са известни

   На 24 май – Денят на българската просвета и култура и на славянската писменост, станаха ясни големите победители в инициативата „Обичам българската книга“ на верига книжарници Orange. За финалния кръг на гласуването книгите бяха разделени в четири отделни категории, като най-много гласове събраха съответно „Тютюн“ на Димитър Димов за класическа литература, „Глина“ от Виктория Бешлийска за съвременна литература, „Патиланско царство“ на Ран Босилек за детска литература и „50 забравени места в България“ на Слави Панайотов - Клашъра за нехудожествена литература.

   В рамките на инициативата стотици хиляди читатели дадоха своя глас за родните заглавия, които ги вдъхновяват и продължават да бъдат актуални и до днес. От началото на кампанията най-много гласове е съблала книгата „Патиланско царство“ – 26% от гласувалите в категорията са дали вота си за тази непреходна класика, която продължава да радва поколения деца със своя хумор.

   „Да осъществим кампанията „Обичам българската книга“ беше истинско удоволствие и се вълнувахме във всеки един от етапите ѝ. В популяризирането на инициативата се включиха не само читатели, но и автори и издателства. Благодарение на това успяхме да достигнем до над 200 000 души. Този интерес е повече от показателен, че помним, ценим и подкрепяме българската литература – от класическите до съвременните произведения. Няма по-добър момент от 24 май, за да благодарим на всички автори, издатели и читатели. Благодарение на вас избрахме най-обичаните български книги и заедно показахме, че интересът към българската книга е жив и устойчив.“, сподели Ния Арсениева, изпълнителен директор на книжарници Orange.

   Гласуването премина в четири отделни категории, за да отрази широкия литературен спектър и различните читателски предпочитания. Всяка от тях излъчи своя отличителен победител – заглавие, което е събрало най-много гласове и е утвърдило своето място в съвременната българска читателска култура. Инициативата предизвика широк интерес в онлайн пространството, а многобройните номинации и гласове показаха, че темата за българската литература вълнува читателите в цялата страна.

   С кампанията „Обичам българската книга“ верига книжарници Orange затвърди стремежа си да насърчи активното участие в литературния живот у нас и да подчертае значението на българската книга като носител на културна памет, знание и стойност. Резултатите от гласуването показват живия интерес към родната литература и връзката, която читателите продължават да изграждат с българските автори.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha