Снимката е илюстративна
Русенските работници от градския транспорт подкрепят протеста на колегите си в страната. Те настояват за увеличение на субсидията за Русе със 700 000 лева. Защото така ще могат да получават по-високи заплати, което ще привлече повече млади хора към професията, ще има пари и за нови, екологични превозни средства.
От близо година градският транспорт в Русе е изцяло общински. И макар гражданите да отбелязват някои положителни промени, продължават да имат забележки и за разписанието, и за маршрутите на автобусите и тролейбусите.
От началото на месеца Община Русе пусна допълнителни курсове на 15 линии от градския транспорт, както в делничното, така и в празничното разписание.
Хората обаче продължават да са недоволни. Недоволни са и транспортните работници в Русе, защото са очаквали да има повишение на субсидията. И освен че повече пари за сектора няма, то и държавната помощ често идвала със закъснение. И настояват за промяна в отношението на управляващите и към шофьорите, и към пътниците.
Преди 2 години общинските съветници в Русе гласуваха нова транспортна схема. Но за нейната реализация са необходими поне още нови 20 електробуса. А това също е свързано с пари.
Иван Енчев, председател на Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ в Русе: "Като цяло повече от 40% от превозните средства са стари машини, които са на над 15 - 20 години. В кой век живеем? Все пак търсим екологичен транспорт. Тези автобуси, които ползваме, горят над 40 на сто нафта, която замърсява въздуха."
„Министерството на финансите финансира дейности, определени в Закона за държавния бюджет на Република България за 2025 година, Закона за автомобилните превози и Наредбата за условията и реда за предоставяне на средства за компенсации и субсидии, а не заплати на служители в общински и частни дружества.“
Това съобщиха от Министерството на финансите във връзка със запитавания от медии по повод протестите на служители на градския транспорт.
От ведомството заявяват, че кметовете на общините носят отговорност за управлението на предоставените им по реда на Наредбата средства за упражняването на контрол по сключените договори за обществен превоз на пътници и за спазването на бюджетната дисциплина в съответствие със Закона за публичните финанси.
В правомощията на всеки кмет е да определя размера на възнагражденията и финансирането на разходите, както и финансовото управление на средствата на ръководените общински дружества и дейностите в тях, добавят от Министерството на финансите.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай