През 2022 г. бяха подписани договори за тунела под Шипка и магистралата Русе - Велико Търново.
Те трябва да свържат севера с юга, като стратегически са значими както за българската икономика, така и за НАТО.
Строят се едва 8 от общо 85 км, като причините не са в строителните фирми, а в зле подготвените процедури.
Шенген беше новината за България в началото на 2025 г. Но една отворена граница е полезна предимно когато има как да стигнеш бързо до нея. А връзките от границите към вътрешността на страната, особено в Северна България, до голяма степен са слаби. Пътят от Русе на юг е натоварен и важен далеч не само за румънските туристи, бързащи за гръцкото море. Коридорът Север-Юг е значим за НАТО, откъдето държат на бърза транспортна връзка между пристанищата на Егейско море и Румъния.
Това включва най-вече трасето през България, което обаче засега не се движи особено бързо. Този коридор има две важни части: магистралата от Русе до Велико Търново и тунелът под Шипка. Двете връзки от тази вертикала са поредица от злополучия и показват как големите инфраструктурни проекти в Северна България най-често се бавят заради претупани процедури и административна некадърност. Общото между двата обекта е, че договорите с избрани изпълнители бяха подписани през 2022 г., но реалното строителство не започва, защото проектите са в плен на недовършени административни процедури....
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай