Производителите на вино имат ново предложение: нискокалорични бели вина, които няма да ви карат на сутринта да съжалявате, че сте им се насладили.
Макар че като цяло продажбите на вино в САЩ се свиват за трета поредна година, категорията на леките вина увеличава продажбите си до 209 млн. долара през 2024 г. спрямо 16 млн. долара през 2019 г., според пазарно проучване на Circana, предоставено от Delicato Family Wines. Много от новите предложения съдържат около 80 категории на чаша спрямо 120 калории за типичните бели вина, пише Wall Street Journal.
Производителите на вино залагат на по-младите, загрижени за здравето си потребители, които все още искат да се насладят на чаша или две вино през седмицата.
Винарната Chateau Ste. Michelle например представи по-рано през годината по-нискокалорични варианти шардоне и совиньон блан. Компанията премахва алкохола от 30% от готовото вино и го комбинира с непроменено ниво, за да запази вкуса. Около четвърт от потребителите стават постоянни клиенти, сочат данни от компанията.
Потребителите искат „опции вино, които пасват на здравословен начин на живот“, казва главният винар Кейти Нелсън.
Любителите на вино обаче невинаги харесват вкуса на нискокалоричните варианти. Често на тях им липсва комплексния вкус на стандартните бели и червени вина, като някои го описват като размит.
Винопроизводителите рядко разреждат виното си с вода, за да понижат процента на алкохол. Повечето използват процес на дестилация, за да отстранят част от алкохола. Намаляването на съдържанието на алкохол във виното автоматично понижава и калориите, но и засяга вкуса, казва Матиас Шмит, изследовател в университета Hochschule Geisenheim в Германия, който специализира в премахването на алкохола от виното.
Алкохолът „е сложен от гледна точка на сетивното въздействие на виното“, казва той. По-високото съдържание на алкохол също така създава усещане за сладост, казва той.
Винопроизводителите са наясно с възприятията и критиките. Брандън Джолдерсма, главен изпълнителен директор на Arlow – нискокалорична марка, стартирала тази година, казва, че експериментите с различни гроздови сортове дават по-добри резултати.
Брандът се определя като „официалното вино на вторник вечерта“ и представя три вариации – совиньон блан, розе и каберне совиньон. Всяка чаша съдържа по 70 калории. Червените вина, които обикновено имат повече алкохол и захар, са най-сложни за усъвършенстване.
„Вината, които имат страхотен вкус при пълно алкохолно съдържание, ще имат ужасен вкус, когато премахнете алкохола“, казва Джолдерсма, който добавя, че създаването на кабернето на Arlow е отнело месеци.
Група потребители на възраст под 45 години е двигател на тази тенденция. Те не са толкова големи фенове на напитките за възрастни и искат възможности за по-здравословни напитки, казва Кати Пирс, вицепрезидент по маркетинга в Delicato, базирана в Напа, щата Калифорния.
Компанията пуска първото си предложение през 2021 г. и оттогава насам разширява дейността си до шест нискокалорични вина в кутия, с около 85 калории на чаша.
В BevMax – базирана в Стамфорд, щата Кънектикът, компания за търговия на дребно с вина и алкохол, интересът към нискокалоричните вина се засилва от известно време, казва главният изпълнителен директор Майкъл Беркоф. Продажбите формират едва 2% от продажбите на вино, но клиентите, които преминават към нискокалорични бели вина, често ги купуват отново, казва Беркоф.
„Те не се връщат обратно“ към стандартните вина, казва той.
Някои винопроизводители ребрандират по-леките си предложения.
За тези, които искат да пият естествено по-нискокалорични вина, Даниел Бидъл, сомелиер в хотел Kimpton the Forum в Шарлотсвил, щата Вирджиния, предлага по-сухи бели вина. Те съдържат по-малко естествена захар и алкохол.
Можете да проверите етикета за по-малко от 11% алкохол. Той казва, че в тази категория често попадат бели вина от по-високо разположени места.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай