Ново проучване на Paysafe, водеща платформа за разплащания в света, сочи, че близо половината (44%) от потребителите в България са променили навиците си за харчене в сравнение с предната година, като тази цифра на глобално ниво е 56%. Те не само са станали по-осъзнати за промените в цените на различни стоки и услуги, но и търсят по-богат избор на методи за плащане - от дебитни карти и банкови преводи до цифрови портфейли и пари в брой.
Според доклада „Портфейлът отвътре: Как потребителите харчат и спестяват през 2024 г.“, 23% от потребителите в България не са завършвали своята онлайн покупка, ако търговецът не предлага богат избор разплащателни методи. Тъй като все повече бизнеси възприемат политиката за безконтактно (безкешово) плащане, преобладаваща част от българските потребители (57%) изразяват притеснение, че плащането в брой може да изчезне като опция, а други 39% споделят, че биха искали да купуват стоки или услуги онлайн, но да ги плащат в брой във физически обект.
Сигурността при плащанията все още е от водещо значение сред респондентите в България. Повече от половината (51%) споделят, че изборът им на място за пазаруване онлайн в голяма степен се определя от това доколко са защитени плащанията им от търговците. Две трети от потребителите посочват, че се чувстват по-спокойни, когато купуват от бизнес, който е въвел стъпки за защита на финансовите данни или ако видят опция за плащане, която разпознават и са свикнали да използват.
Потребителите търсят разнообразие
Все по-разнообразни стават предпочитанията за методи за плащане сред потребителите. Доколкото дебитните карти (74% за България и 53% на глобално ниво) са най-използвани тази година в сравнение с 2023 г., кредитните карти (38%) и дигиталните портфейли (27%) също са увеличили популярността си, като се появяват и изцяло нови методи на плащане и платформи. Над половината (59%) от всички потребители в България са направили онлайн покупка през социалните медии, като 38% ползват тази опция няколко пъти годишно. Проучването показва и че една трета (35%) от хората у нас вече си служат със смарт часовник или друго малко преносимо устройство, за да плащат във физически обекти.
Интересът към новите технологии варира сред поколенията, като по-младите потребители са по-склонни да възприемат и тестват иновативните опции за плащане, като тези, задвижвани от изкуствен интелект (AI), например. 21% от потребителите на възраст 18-43 години у нас (сравнено с 36% на глобално ниво) одобряват използването на AI с цел подобряване на плащанията. В същото време, 26% от хората на възраст 60+ не се чувстват комфортно с идеята за приложение на AI при плащанията (сравнено с 33% на глобално ниво).
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай