В момента разписанията не се съгласуват или пък се фиксира час на тръгване 5-10 минути преди влака, каза Валентин Божков, изпълнителен директор на автомобилната администрация.
Изискването се въвежда първо за новооткритите линии. Ще се изчака да изтекат договорите на превозвачите до три-четири години и ще важи за всички направления, заяви Божков.
Замразява се и откриването на нови автобусни линии до 1 януари 2013 г. За такива, които са разрешени, но не са обявени все още конкурси, се предвижда да бъдат закривани, ако до 5 месеца агенцията не бъде уведомена, че има превозвач.
6 месеца преди изтичане на договора на превозвач по републиканската схема общината уведомява автомобилната администрация. Тя ще проверява дали тази линия отговаря на новите изисквания за времево отстояние от автобус и влак и ще казва дали може да бъде обявен нов конкурс.
Друго изискване за откриване на автобусна линия е доказване на пътникопоток. Това е удар срещу нелоялната конкуренция. Сега може да обявиш линия Бургас-Саламанка, но да се окаже, че тя всъщност е до Мадрид, дава пример Божков. Така че за да се обяви линията от малко до малко населено място, потокът от пътници ще доказва има ли нужда от нея.
Даването на автобусните линии от общините според еврорегламента става по два начина - с обществена поръчка или на концесия. Досега предпочитаната форма е обществена поръчка, но според Божков на автобусните превози п им приляга концесията.
Узаконяват се и извънредни курсове по линии от републиканската транспортна схема. До момента е нямало законово основание да се пусне например втори автобус по линия София-Варна или София-Бургас по празниците. Идеята е при установена необходимост да бъдат правени промени в схемата служебно и да бъдат утвърждавани от министъра.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай