Вторник, 18 Юни 2024

След 4 години аутобанът ,, Хемус,, ще стигне до Велико Търново

След 4 години аутобанът ,, Хемус,, ще стигне до Велико Търново
Публикация   16 Май, 2024   /     akcent.bg   /     1700

С пълна пара се работи по новите участъци на магистралата

   С пълна пара се работи по новите участъци на магистрала “Хемус”. След близо 3 години затишие в края на март се възобнови работата по обекта по старите инхаус договори от мястото, до което в момента стига аутобанът – местността Боаза, до пътната връзка с Плевен и Ловеч.

   Това са над 51 км, като първите 15 ще са готови още до края на годината, съобщиха от пътната агенция пред “24 часа”.

   51 километра са разделени на три  участъка

  Най-напреднал е от Боаза до пресичането с пътя Луковит – Угърчин. При него са изпълнени 68% от работите. От пътната агенция посочват, че той ще бъде завършен в края на 2024-а, включително и пътен възел Дерманци.

   Следващият 19-километров участък е от пътен възел Дерманци до пътен възел Каленик. На него има 7 големи съоръжения при пресичането на магистралата със селскостопански и други пътища, както и четири подлеза и надлеза. А на 119-ия километър аутобанът минава през планински масив и там се изгражда сравнително къс – около 380-метров, тунел.

   Следващият участък е с дължина 17 км и стига до връзката с пътя за Плевен и Ловеч. Там до момента са изпълнени около 53% от дейностите и крайният срок за пускането на отсечката е 2026 г.

   След това работата ще продължи по още три участъка, за да стигне магистралата от пътя Плевен - Ловеч до разклона за Велико Търново и Русе. Терените за тях са осигурени и се предвижда от средата на тази година да започне строителството. Срокът за изпълнение е между 36 и 42 месеца, като общата дължина е близо 83 километра.

   Това означава, че “Хемус” ще стигне до Велико Търново след 4 години. По продължението след Търново ще започне да се работи също от средата на годината, уточняват от пътната агенция. За участъците до пътен възел Ковачевско кале и след това до Лозница има разработен идеен проект и проведена екологична процедура. В процеса на проектиране е установено, че се налага промяна  на одобреното трасе.

   След уточняване на необходимите изменения ще се осигури възможност за извършване на допълнителни екологични процедури, проектно обезпечаване и започване на строителството. Следва издаване на разрешението за строеж, а продължителността на строителството е 36 месеца. Вече има оценителски доклад за отчужденията и този месец се очаква решение на кабинета за отчуждителните процедури.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha