Брюксел започна официална процедура срещу Facebook и Instagram, принадлежащи на компанията МЕТА, след установяване на измамна реклама, дезинформация и ограничения на видимостта на политическо съдържание. Това става само няколко седмици преди европейските избори. Особена загриженост предизвиква използването на рекламната система от руските мрежи.

     Подозираме, че Meta не изпълнява задълженията на DS, свързани с преодоляване на разпространението на заблуждаващи реклами, кампании за дезинформация и координирано автентично поведение в ЕС.  Йоханес Барке, говорител на Европейската комисия

   Освен това Брюксел смята, че Meta трябва да разполага с ефективен инструмент за наблюдение на изборното съдържание и по-опростена система за предупреждение за незаконна информация. Въпреки че няма краен срок, служителите на Комисията заявяват, че вярват, че Meta, компанията майка на двете социални мрежи, ще предприеме бързи действия. Говорител на компанията заяви пред Euronews, че имат добре установен процес за идентифициране и намаляване на рисковете в своите платформи. „Очакваме с нетърпение да продължим сътрудничеството си с Европейската комисия и да им предоставим допълнителни подробности за тази работа“, посочват още от компанията.

   Това е петото и шестото разследване срещу големи интернет компании за нарушаване на Закона за цифровите услуги.  Миналата седмица Брюксел започна разследване срещу Tiktok Lite за програмата й „Награди“, която обвини в пристрастяване. В крайна сметка китайската компания я оттегли.