В световен мащаб поколението Y, известно още като Millennials, е в разцвета на силите си. Това не само го превръща в основен целеви сегмент на бизнеса, но от него започват да се формират и новите лидери. Обяснимо, изследователският интерес към така наречените "милениъли" и от академичните и от бизнес средите е голям.
На фона на всевъзможните международни изследвания на тема милениъли, които ни заливат в последните десет години, информацията за поколението Y в България е оскъдна. Единственото известно ни цялостно изследване на генерациите е правено от HR компанията HILL International, основно за работодателски цели. В маркетинговите среди информацията за българските милениъли е фрагментарна и при нужда може да бъде извлечена косвено от други изследвания. Което си има и своите обяснения.
Къде са границите на поколението Y
Според класификация на HILL International Y са родените в периода 1980 - 1991 г., т.е. хората, които сега са между 27 и 38 години. Предшествениците им са генерация X – родените между 1966 и 1979 г. (децата на бейби бумърите), които сега са възраст 39-52 г. Някои анализатори разглеждат в по-широки граници хората Y (1980 - 1996 г.), а като Z определят родените след 1997 г. HILL обаче приемат за поколение Z родените между 1992 и 1996 г., сега на възраст 22-26 г., което дава възможност за по-прецизен анализ. Ценно е, защото някои маркетингови агенции отбелязват, че за клиентите им граници на Y в рамките на 17 г. са твърде широки и в тях попадат хора с доста различни ценности, нагласи и стереотипи.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай