Привличането на немски автомобилни производители за изграждане на завод в региона е една от основните цели, поставени в мастерплана за интегрирано управление на възможностите за развитие на еврорегиона Русе-Гюргево.
Сериозно основание може да се счита за реализирането на подобна идея е фактът, че две компании работят в областта на амтомобилотостроенето. Първата и най-известна е Приста ойл, която има модерен завод за производство на смазочни продусти, а другата е "Прециз интер", къдато се произвеждат елементи за автомобилни седалки. Две са българските, като вече може и да се спомене френският завод Монтюпе, който продължава да се разширява и увеличава производствената си гама и обеми.
Сред приоритетите са построяване на втори мост, свързващ Русе и Гюргево, създаване на бизнес инкубатор, туристически центрове, квартали с активна енергия, въвеждане на практики за управление на енергията, изграждане на високоскоростна железопътна линия, свързваща Букурещ и Истанбул, както и градска железница.
Идеята за градска железница пък стои на бюрото на ръководството на "Булмаркет" и беше широко предзиборно подкрепена, вече втори мандат, но за близо година и дума не е станало въпрос от страна на общинска администрация.
Проектът е разработен от „Пан план – Ласи - Булплан“ , предаде. При представянето му архитект Хелга Ласи изтъкна аналогията между Русе и Линц, който е развит по подобен начин чрез мастерплан.
Сближаването на двата града и свързването им в един цял регион е заложено в политиката на ЕС за еврорегионите и е една от най-перспективните възможности за привличане на значителни средства по европрограми. Петер Шнайдер изрази становище, че този начин на развитие би допринесло за изпълнението на някои стратегически цели като увеличаване на населението и инвестициите, както и намаляване на негативното влияние на индустриалните предприятия върху околната среда.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай