Малката Виена. С красиви, но изоставени сгради. Един от градовете с най-мръсен въздух в България.
За замърсяването хората обвиняват частна фирма за автомобилни части.
“Хората протестират и е като дежавю. Срещу едно и също протестират. “
“Всички знаят кой замърсява въздуха. Посочвани са не веднъж. Има едно предприятие, което беше канадска или френска собственост. Кметът няма сила. Ще му скръцнат със зъби и ще си подвие опашката”, казват русенци.
Според институциите обаче въздухът не е замърсен, всичко е в нормите. Просто… мирише неприятно. Това е главната причина русенци да излизат на протести в последните 30 години.
“Непрекъснато институциите казват, че всичко е в нормите, но според мен и много други хора не е така. “
“20-25 хиляди русенци напуснаха града през 90-те заради мръсния въздух от Румъния”, оплакват се русенци.
А след въздуха идва ред на проблемите с улиците. Като навсякъде другаде и тук пътищата не са за пример. Проблемите започват през есента на 2021 година, когато започват ремонтите по проект "Воден цикъл на Русе".
“Градът е в безобразно разкопано състояние. Разкопава се, асфалтира се, след това се разкопава отново или си стои на трап и няма квартал, в който да е започнат ремонт и да е завършен.”
“Предвижването е половин час. От квартала, в който се живее до работното място. “
“Не може само да започваме първите копки, да си усвояваме парите, а русенци да се прескачаме траповете”, жалват се местните.
Трудно е придвижването не само вътре в града. До Русе не се стига лесно, защото до Малката Виена магистрала няма.
Според русенци липсата на регионална политика е довело до това десетки хиляди да напуснат града. Заплатите са ниски, много заводи затварят.
“Русе от Малката Виена стана едно малко градче. Определено стандартът на живот на русенци и въобще на Северна България няма нищо общо с парите, които се инвестираха и от държавата за София и Южна България. Аз имам две вече големи внучета. Тук са и много искам, внукът ми е десети клас, тук да си останат и казвам, че на българите мястото им е в България.”
“Заплатите в града са по-ниски в сравнение с по-големите областни градове, отделни и младите хора обичат по-големите градове, където има по-големи възможности”, казват още хората.
А пътят към Русе и от Европа е труден. Бизнесът в Русе най-силно усеща негативите от отсъствието на страната ни в Шенгенското пространство.
Който и да спечели битката за управление, за следващите четири години гражданите искат нови автобуси за обществения транспорт, градът им да бъде чист, парковете и детските площадки обезопасени и добре осветени, а емблематичните за града сгради – реновирани.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай