Възможностите за предоставяне на по-бързи и по-качествени услуги на гражданите обсъдиха представители на осемте общини от русенско по време на среща с експерти от Главна дирекция „Гражданска регистрация и административно обслужване“ /ГРАО/ към Министерството на регионалното развитие и благоустройството /МРРБ/. Сред дискутираните теми бяха изискванията за адресна регистрация, правилата при признаване на чуждестранни решения по реда на Кодекса на международното частно право, издаването на удостоверения за наследници, законодателството, свързано с осиновяването, а също и взаимодействие между ГРАО и секторите на МВР. Специално внимание бе обърнато и на дейностите по промяна на адресна регистрация на лица и тяхната дерегистрация. Според заместник областния управител Детелина Ачева в бъдеще трябва да се обърне внимание на възможностите за по-широко ползване на дигитални платформи при обслужването на физически и юридически лица от страна на институциите.
Справка сочи, че средно на ден длъжностните лица по гражданско състояние в региона обработват по около 200 заявления. Сред най-често издаваните документи са дубликати на актове за раждане и граждански брак, както и удостоверения за наследници.
В срещата, която се проведе във Велико Търново, участва и началникът на Териториално звено „ГРАО“ – Русе Сашка Николаева.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай