Оптимизъм за ръст на продажбите след ситуационен спад за мебелната компания ,,Ирим,,

Оптимизъм за ръст на продажбите след  ситуационен спад  за мебелната компания ,,Ирим,,
Публикация   06:57     03 Май, 2023 /     Текст и снимка Румен НИКОЛАЕВ   /     2443

Николай Иванов: Най-много от производствената гама на компанията в момента се търси кухненско обзавеждане

   Производствените и финансови резултати за мебелната компания Ирим са значително по-добри след началото на Ковид пандемията. Това казва съуправителят на дружеството Николай Иванов за влиянията на различните кризи върху мебелната индустрия у нас и в частност на фирмата, която той управлява.

   Дори и през 2022 година резултатите са оптимистични до последните месеци на миналата година, когато  спадът в търсене на мебели се чуваства осезаемо.

  Като една от причините Иванов вижда и в информациите за банкови фалити в САЩ и Европа, които обикновено не пропускат и България. Така хората стават по- предпазливи в харченето на спестяванията си. Макар и встрани от бизнеса с мебели, сривът на криптопазара също е притеснил до известна степен дори обикновените, но информирани  хора у нас.

   Най-сериозен спад в търсенето на мебели се отбелязва с покачването на цените. Инфлацията в мебелния бранш се усеща с поскъпването на металите, на дървесината и химическите продукти, които се използват в производството. До 50 на сто е увеличението на цените на плоскостите, които са в основата на мебелното производство на Ирим. 

                                          

  Управителите на "Ирим" ООД Анатоли Иванов и Николай Иванов пред таблото с производствената история на семейната фирма, която заедно управляват и развиват.

Най-сериозно е увеличението на един материал, от който се се произвеждали маските по време на Ковид пандемията /тук се използва като задънващ материал на меката мебел. Същото се слува и с дунапрена.

   Така поскъпването на мебелите на Ирим е между 25 и 30 процента.  

  Намалените продажби естествено се отразяват и върху средствата за възнаграждения на персонала,  В този момент за нас беше важно да запазим хората и работните им места, независимо от намалените обеми на продажбите, споделя Николай Иванов. Разбираме, че е добре и да бъдат увеличени заплатите, и с основание, но на този етап основната ни цел е да запазим персонала, без да правим съкращения.

  Мебелната компания произвежда мебели в масовия клас, но именно тук отражението на инфлацията е най-сериозно.  Хората насочват бюджета си основно за храна и обзавеждането остава на заден план.

 И през първото тримесечие на 2023 година няма активизиране на търсенето, но донякъде успокояващо е, че се задържа на едно средно, но ниско ниво. Спадът в продажбите е осезаем, вследствие на различните кризи, коментира Иванов.

  Въпреки че Ирим работи и поддържа мебели на склад, при ограниченото търсене се намаляват и складовите наличности.

  На фона на тази реалистично- песимистична картина обаче маркетингово проучване показва, че със затоплянето на времето ситуацията ще се промени.  След средата на м. май пазарът на имоти ще се активизира. А купувачи на мебелите на Ирим сега основно са именно новодомците.

  Кое е основно при търсенето на мебели в момента?

 Най-много сега се търси кухненско обзавеждане, и то на нови жилища. Следва естествено спалнята и една тогава идва време за холовото оборудване, коментира Николай Иванов.

  Очаква се активизиране и на хотелиерите отново да възобновят подмяната на обзавеждането- на легла, матраци, което по време на Ковид пандемията почти е замряло.

  И отново на темата за работниците, която е сериозен проблем за цялата икономика в страната. Въпреки свития пазар в момента и трудностите, намираме начин да запазим персонала до голяма степен. Запазват се и социалните придобивки, които допълват заплатите.

  Заводът беше преминал изцяло на трисменен режим на работа, но сега основно работим на две смени, каза Иванов. Сега от двата цеха единият остава и работи на трисменен режим.

  Като във всеки един бранш проблем със специалистите има, но не е толкова силно изразен. Необходими са оператори на машини и помощници.

  До колко дуалното обучение успява да помогне в създаването на подготвени специалисти- за съжаление и тук нещата не изглеждат оптимистично. От 20 души, които са на практика в завода и за което им се плаща от фирмата, само едно е останало и започнало работа. Такава е картината в и почти всички мебелни фирми в региона. За Николай няма обяснение тази апатия, липсата на интерес към професии, свързани с производства като цяло. Повечето младежи искат да бъдат влогъри, инфлуенсъри... все занимания, които не изискват особени умения.

  Но въпреки това е оптимист, че и това време ще отмине и професията ще бъде сред предпочитаните.

   Но засега реалността показва, че по-големите фирми – от 50 до 350,500 души са намалели и са не повече от 5-6. Но синчестия сектор го има и е трудно да се каже колко са ангажирани там.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha