Петък, 22 Ноември 2024

Голяма търговска верига продължава некоректните си ценови практики

Голяма търговска верига продължава некоректните си ценови практики
Публикация   04 Апр, 2023   /     akcent.bg   /     597

Когато етикетите са един под друг, се създават предпоставки за объркване на потребителите, коментират от "Ние, потребителите"

  Въпреки че вече месец служебното правителство и органите, отговарящи за контрола и продажбите най-вече в големите търговски вериги извършиха стотици проверки и установиха също толкова лоши търговски практики в ущърб на клиентите, подвеждащите етикети за различните продукти не спира.

  Днес, в голяма търговска верига в центъра на Русе около 13 часа, клиент решава да си закупи мандарини. Над касетата с цитросовите плодове висят два едри етикета в червено и с различни цени.

  Купувачът търси служител на магазина, който да му поясни защо срещу стовата има два етикета с различна цена. Жената откровено заявила, че и тя не може да разбере от така поднесената информация. Отива, тегли на кантара и обявява, че високата цена е на мандарините, които са срещу етикета. По- ниската се отнасяла за намиращите се встрани в мрежички, които реално са по-скъпи.

                                                    

  Минути по-късно същият клиент е на щанда за млечни продукти. Първо вижда мляко на промоционалната гондола, но без никакъв инф ормационен етикет. Тогава отива на щанда с млеката, но от това на промоция, както почти винаги се случва, няма. Търси служител, той търси друг. С не особено дружелюбен тон последният му се обяснява, че има изложено достатъчно количество и го води към гондолата с мляко с необявена цена. Когато вижда това, обяснява как клиентът и е причинил вискомфорт...

                                                    

   Друг клиент пък споделя, че същото се е случило с него в същия хипермаркет с номера с двата етикета един над друг с различни цени, но за домати. Едва на касата разбира, че доматите му са от скъпите...

   Явно държавата се оказва безпомощна в надлъгването големите търговски вериги. Или пък не желае те да разберат, че все пак имаме държава и закони...

   Законът за защита на потребителите задължава търговците да поставят предварително на видно място в непосредствена близост до стоката нейната продажна цена. Тази разпоредба цели да гарантира, че потребителят ще бъде правилно ориентиран за условията за продажба преди да вземе своето решение за покупка и няма да се създадат предпоставки той да стане жертва на нелоялна търговска практика.  Това коментира пред Акцент.БГ Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите".


   Когато в търговската зала са поставени продукти от един и същи вид, особено в насипно състояние или без отличителни белези, и те са от различни марки или производители, а етикетите са един под друг, се създават предпоставки за объркване на потребителите при ориентирането коя цена за кой точно артикул е. Като потвърждение на това идва и реакцията на консултанта в обекта, който също е срещнал затруднение да отговори на клиента, който го е потърсил за помощ.

  



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още