Критерият „най-ниска цена" води до изкривяване на дейността на строителния надзор и на работата на строителя. Това каза инж. Георги Златев - член на контролния съвет на Българска браншова камара "Пътища" и бивш директор на дирекция "Поддръжка на пътища" към Агенция „Пътна инфраструктура“, относно качеството на пътното строителство у нас.
Ето какво още сподели той:
Абстрахирайки се от момента и начина по който беше направена проверката на Северната скоростна тангента, в проекта ясно е казано, че проби трябва да се вземат на всеки 2000 кв. км, тоест при всеки 100 метра трябва да се вземат проби. На базата на една единствена проба министърът прави заключение, по моя информация на друго място по участъка е взета проба с 24 см дебелина.
Съгласно Закона за устройство на територията строителният надзор е задължителен за строежа на всеки един път.
Когато бях директор в АПИ заварих пътища, които бяха пълни с дупки. Започна процес по подобряване на пътната мрежа и през 2015г. установихме, че над 30% пътищата са в лошо състояние. Поставихме си за цел от 10г. да реализираме ремонти на тези 30%. И най-новият път, ако не се поддържа неговият експлотационен срок, рязко намалява.
Подкрепям инициативата за черен списък на фирмите, които не правят качествени ремонти или правят няколко пъти ремонт на ремонта.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай