Служебното правителство одобри проектозакон за изменение и допълнение на Закона за българските лични документи, с който се въвежда правна възможност личните карти да съдържат удостоверения за електронна идентичност. По този начин документите могат да бъдат използвани като носител на електронен идентификатор по смисъла на Закона за електронна идентификация, което на практика означава пластиките да съдържат чипове.
Регламентирана е и опцията за запис на удостоверения за електронна идентичност в документите тип „паспорт“, както и в разрешенията за пребиваване у нас. В законопроекта е предвидена и възможността при определени условия да бъдат издавани паспорти със срок на валидност до 10 години, както и временна карта за самоличност на хора с постановена присъда, която не е влязла в сила, съобщиха от пресслужбата на Министерски съвет.
Едно от предложените изменения е отпадането на задължението за смяна на свидетелство за управление на моторно превозно средство при промяна на постоянния адрес на населено място в рамките на една област. Разширява се обхватът на въведената ускорена услуга за издаване на шофьорска книжка до 3 дни от приемането на заявлението при подмяна поради изтичане на срока на валидност, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача - смяна на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат. Добавят се и случаите на: първоначално придобиване на правоспособност за управление на МПС от определена категория; подмяна на свидетелство за управление на свидетелство за управление на моторно превозно поради придобиване на правоспособност за управление от нова категория; възстановяване на правоспособност след като на водача са били отнети контролни точки, както и при възстановяване на правоспособност поради отказ на категория.
Със законопроекта се урежда и хипотезата за издаване на нов документ за самоличност, когато заявителят не може да предостави документ за самоличност или заместващ го такъв поради загубване, кражба или унищожаване. В тези случаи се предвижда удостоверяването на личността да става с представянето на удостоверителен документ за раждане, уточняват от пресслужбата на МС.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай