Сряда, 27 Ноември 2024

Забраната на късите полети във Франция- стъпка към Зелена Европа

Забраната на късите полети във Франция- стъпка към Зелена Европа
Публикация   21 Дек, 2022   /     akcent.bg   /     488

    Франция получи зелена светлина да забрани вътрешните самолетни полети на къси разстояния. По-конкретно, забраната обхваща полети между места, където има алтернатива с влак, която отнема по-малко от 2,5 часа.

   Когато френското правителство предложи мярката през 2021 г. като част от Закона за климата на страната, тя беше оспорена от Съюза на френските летища и европейския клон на Международния съвет на летищата. Това доведе до разследване от Европейската комисия, която даде окончателното одобрение този месец, правейки Франция първата страна-членка на ЕС със забрана за полети на къси разстояния.

   Първоначално мярката ще засегне маршрутите между парижкото летище Орли и градовете Нант, Лион и Бордо. Тя ще бъде валидна три години и след това ще бъде преразгледана от Комисията.

         Какво точно се съдържа в решението?

   Мярката ще се въведе при условие че е „недискриминационна, не нарушава конкуренцията между въздушните превозвачи и не е по-рестриктивна, отколкото е необходимо за облекчаване на проблема“. По-нататък могат да бъдат добавени още три маршрута — между Париж Шарл дьо Гол и Лион и Рен и между Лион и Марсилия — ако железопътните услуги се подобрят. Понастоящем тези маршрути не отговарят на прага, защото пътниците, които се опитват да стигнат до летищата в Париж и Лион, нямат железопътна връзка, която да ги превози достатъчно рано сутрин или достатъчно късно вечер.

   Комисията също премахна предложено изключение от забраната, което френското правителство искаше да приложи за вътрешните полети, които са част от международно пътуване с няколко кацания. Натиск срещу решението имаше от страна на профсъюзите в бранша, някои френски регионални власти, както и от френско-холандския авиопревозвач Air France-KLM.

   Френското правителство също така планира да ограничи радикално броя на частните самолети, на които е разрешено да летят в страната, за да намали емисиите и да реагира на нарастващата реакция срещу ултрабогатите и тяхното разточително ползване на въздушен транспорт като популярния маршрут от Париж до френската Ривера. По всичко изглежда, че фокусът върху високоскоростните железопътни линии във Франция ще продължи да бъде силен, като моделът TGV от следващо поколение беше обявен миналата година, на 40-ата годишнина от първата услуга. На правителствено ниво Париж последователно финансира железопътната индустрия като цяло, инвестирайки 61 милиарда евро през последните пет години и обещавайки да инвестира още 6,5 милиарда евро.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още