На пресконференция днес, народният представител от коалиция "БСП за България" Иван Иванов запозна медиите с отговорите на негови въпроси към Министъра на регионалното развитие Иван Шишков и касаещи пряко русенци.
По първия въпрос, свързан с водния цикъл на града обществеността трябва да знае, че бенефициентът по водния цикъл е регионалният министър и ВиК Русе, поясни Иван Иванов. Има опити да се прехвърли отговорността върху Община Русе, а тя е само един страничен участник, свързан с издаването на разрешителното за строеж. От отговора на министъра още става ясно, че реконструкцията на уличната мрежа в централната част на града е изпълнена на 70 %, но по-тревожно е, че реконструкцията на главни и второстепенни водопроводни клонове на града е на около 40 %.
Министър Шишков е признал, че има забавяне на изпълнението на възложените строително монтажни работи заради по-късно стартиране от страна на изпълнителя и от друга страна има нарушение в графиците на доставяне на строителни материали. Министърът обаче е гарантирал, че дейностите по проекта се изпълняват с необходимото качество и се прави всичко необходимо да се наваксат закъсненията и да се приключи в определения срок. Иван Иванов каза, че ще продължи да задава въпроси относно изпълнението на проекта и относно асфалтирането на улиците след приключването му. Той подчерта, че ще настоява за отпускане от държавата на средства за цялостното преасфалтиране на улиците.
По втория зададен въпрос, относно магистралния път Велико Търново Русе, информацията от министерството е , че има сериозен напредък по отношение избора на изпълнители и се очаква в най-кратък срок да започне работата. Вече има подписан договор за участъка от Русе до Бяла на стойност 876 525 милиона лева и за обход на град Бяла на стойност 660 425 милиона лева, съответно за срок от 5 години и десет месеца и 5 години.
Проектът е влязъл в сила на 3 ноември. „Притеснително е, че за следващата година не са предвидени средства за рехабилитация на пътя Русе-Бяла, затова аз ще продължа да задавам въпроси, защото такъв път се нуждае от непрестанна поддръжка." завърши Иванов.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай