Създаване на Международен регистър за всички морски лица, включително и по Дунава, е взето решение от няколко години. Но от 1 януари 2022 година е въведено неговото прилагане за всички нови и изтекли документи на българска територия.
Нормативен акт, който да описва проблема – няма.
Реалният проблем се оказва, че Изпълнителна агенция "Морска Администрация" и в частност Дирекция "Речен надзор - Русе" нямат необходимия софтуер, част от Европейската информационна система. Липсата му възпрепятства издаването на документи (напр. синя книжка, всички сертификати за правоспособност) и подновяването на съществуващи такива.
При изтичане на даден сертификат, служителят (капитан, помощник капитан, механик, щурман, моряк и т.н.) губи правото си да упражнява професията си, защото документите му не са изрядни.
Така хората остават без работа, в сектор, където има силен недостиг на кадри.
Няма заявена обществена поръчка за изработване на такъв софтуер от Министерството на транспорта, коментираха пред Акцент.БГ представители на Българска Дунавска камара.
Проблемът е решен преди една седмица. Новината потвърди кап. Иван Жеков, директор на "Морска администрация" Русе. Няма сериозно смислено обяснение защо това се е забавило близо година, но явно отдалечеността на София от Дунава и още повече от Русе, е довела до тази държавна безотговорност, коментираха ситуацията работещи по реката.
Благодарност обаче се изразява към кап. Жеков, който през цялата тази година е полагал усиля за решаване на този важен за корабособствениците, както и за раотещите по Дунава капитани и др. лица, за които е трябвало да бъде издаден сертификат за правоспособност или други документи, за които е било необходимо получаване на регистрационен номер от въпросния Международен регистър.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай