Понеделник, 23 Декември 2024

Топ мениджърите на България 2022 г.: СВЕТЛАНА СТЕФАНОВА, изпълнителен директор на ,,ФААК България,, ЕАД

Топ мениджърите на България 2022 г.: СВЕТЛАНА СТЕФАНОВА, изпълнителен директор на ,,ФААК България,, ЕАД
Публикация   03 Ноемв, 2022   /     akcent.bg   /     1001

    Носителят на титлата „Мениджър на годината“ в петнадесетото издание на конкурса ще бъде обявен на 10-ти ноември на тържествена церемония в Софийска опера и балет.* Конкурсът се провежда под патронажа на президентската институция, а статуетката на победителя ще бъде връчена от държавния глава Румен Радев.

   Претендентите за титлата „Мениджър на годината 2022“ вече са известни и дни преди обявяването на нейния носител продължаваме поредицата, в която финалистите отговарят на важни за бизнес сектора въпроси. Представяме ви разговорите, които проведохме с всеки един от тях в последователност по азбучен ред.

                 СВЕТЛАНА СТЕФАНОВА е изпълнителен директор на „ФААК България“ ЕАД. Има магистърски степени по изчислителна техника и промишлен дизайн от Русенския университет „Ангел Кънчев“. Доктор по специалността „Автоматизация на области от нематериалната сфера“. Ръководила е дейността на американската група DATAPARK в България, която продава през 2012 г. бизнеса си на италианската група FAAC.

   „ФААК България“ е част от FAAC Group, световен лидер на пазара за автоматизирани системи. Предлага пълна гама от цялостни решения за автоматизация на гаражни врати, автоматични бариери, пешеходни входове, болaрди и системи за управление на паркинги. Има над 3600 служители в 29 страни и търговска мрежа от официални дистрибутори в повече от 80 страни.

Нагласата ни е за възстановяване на икономиката

         - Вълната от кризи (политическа, икономическа, енергийна, войната в Украйна) направи бизнес средата сложна и трудно предвидима. Как вашата компания се справя в тази обстановка? Кои са приоритетите ви и стратегията ви за устойчивост?

- Две от най-ценните умения в турбулентни времена са гъвкавост и адаптивност към променящата се среда. Такива се опитваме да бъдем и ние.
Съгласно финансовите ни показатели се справяме добре, но това не е достатъчно. Акцентът на компанията ни винаги е бил върху хората и за мен те са приоритет. Защото един бизнес се гради от хора. Продължаваме и с внедряване на нови методологии и дигитализация на процесите както в производството, така и в развойната дейност. Не на последно място по важност за нас е мрежата от компании, които са не просто наши доставчици, но и партньори, с които трябва да се справим заедно.

        - А какви възможности откривате за вашата компания в променящата се среда?

- Човек невинаги може, а и не трябва да остава в зоната си на комфорт твърде дълго. Екипът ни прие предизвикателствата от последните години и започнахме пренастройване към новите условия. Възможност с перспектива за растеж виждаме в преструктуриране на използваните ресурси и оптимизация на вътрешните процеси. Важен за нас проект е оптимизацията на складовите зони и наличности. Възстановяването на веригата на доставки ще отнеме време и затова засилваме търсенето на алтернативни доставчици от нашия район. Работим и за цялостното преструктуриране на развойната ни дейност, използвайки скръм методология.

    - По какъв начин резултатите от изборите ще повлияят на бизнеса? Какво очаквате от следващото правителство да зададе като рамка, в която компаниите да могат да функционират нормално?

- Новите ръководители на държавата трябва да осъзнават своята отговорност и да поемат съответните ангажименти – икономически, социални, екологични. Ние сме мениджъри и се очаква да се справяме във всяка ситуация. Никой не ни е обещавал, че ще бъде лесно. Но искаме преди всичко да се зададе рамка със съответните правила за правене на честен и морален бизнес.
Надявам се да бъде изградена специална стратегия за популяризиране на страната ни, защото имаме какво да покажем и дадем на света. За водене на целенасочена политика към задържане, а защо не и връщане на българите в страната. Очаквам насочване на вниманието и извън столицата към всички по-малки населени места с цел използване на потенциала им.

   - Прогнозите са за трудни предстоящи зимни месеци. Как се подготвяте за предизвикателствата пред вас и компанията ви?

- Нагласата на целия ни мениджърски екип е за възстановяване на икономиката, но със забавени темпове. Смятам, че ще е малко несериозно, ако сега започваме да се подготвяме за трудностите, които предстоят. Разчитам много водената от нас години наред политика да е била правилна.
Тъй като не предвиждаме рязък спад в наложилите се през последните месеци цени, бюджетът, който планираме за следващата година, е консервативен. Приоритет за нас ще останат хората и тяхното психическо здраве. Затова залагаме на сплотяване на екипа и подкрепа за целите семейства. Ще продължим да търсим новите възможности и положителните сигнали.

   - Как оценявате икономическата среда в България?

- Условията за правене на бизнес в момента затрудняват компаниите. Продължава да има забавяне в доставките на основни суровини и компоненти. Цените се повишиха. Тези на енергията и горивата също се задържаха високи. Това доведе до повишаване на крайните цени и спад в потреблението на определени стоки. Общите разходи за производство и работна сила у нас са с по-високи увеличения от средните за Евросъюза.
IT секторът продължава да се развива с високи темпове. Там най-осезаемо се усеща и липсата на кадри поради възможността за дистанционна работа. А с това се разширява кръгът от потенциални работодатели. Не на последно място като фактор, влияещ на икономиката, слагам нестабилната политическа обстановка. Изоставаме по важни направления, включително дигитализацията на административните услуги, насочени към бизнеса.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha