Неделя, 22 Декември 2024

"Маркет Линкс": седем партии влизат в парламента, ГЕРБ е първа

Публикация   08 Септ, 2022   /     akcent.bg   /     552

   Ако изборите бяха сега, в 48-ото Народно събрание щяха да влязат седем партии и ГЕРБ щеше да е на първо място. Това показва социологическо проучване, финансирано и реализирано съвместно от Би Ти Ви и социологическата агенция "Маркет Линкс". Допитването е проведено сред 1067 души в периода 27 август - 3 септември по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.

   Според социологическото проучване ГЕРБ-СДС води с 22.9% подкрепа сред заявилите, че ще гласуват. "Продължаваме промяната" събира 17.8 на сто подкрепа.

  БСП и ДПС са с равна подкрепа сред гласуващите - 10.9%. "Демократична България" е на пета позиция с 8.1 на сто. Подкрепата за "Възраждане" е 7.6 на сто. Това е първото социологическо проучване, излязло по време на предизборната кампания, което регистрира преднина на "Демократична България" пред "Възраждане".

  "Български възход" е с резултат малко над бариерата - 4.7%. Според "Маркет линкс" "Има такъв народ" остава под чертата за влизане в Народното събрание с 3.8 на сто.

   Спрямо всички запитани ГЕРБ е подкрепяна от 16.4%, "Продължаваме промяната" - 11.9 на сто, ДПС - 8.8 на сто подкрепа. Следват БСП с 8.1% и "Възраждане" - с 6.3%. "Демократична България" - 5.1 на сто. Резултатът на "Български възход" сред всички запитани е 3.7%, а на "Има такъв народ" - 3.2 на сто.
Социолозите обясняват разликата в подредбата с мобилизацията на електората.

   Според предишното допитване на "Маркет Линкс" проведено в периода 30 юли - 5 август, в парламента влизаха шест партии. За формацията на Стефан Янев "Български възход" тогава бяха измерени 3.9 на сто подкрепа, което е под 4-процентовия праг за влизане в Народното събрание. Партията на Слави Трифонов пък набираше 2.8 на сто подкрепа. От своя страна "Възраждане", макар и с минимална разлика, изпреварваше "Демократична България".

    Проучването е проведено сред 1067 души над 18-годишна възраст в периода 27 август - 3 септември по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета. Финансирано и реализирано е съвместно от Би Ти Ви и социологическата агенция "Маркет Линкс".

 



Коментари

  •     Деливерски 

    Не знам дали има "Такъв народ",но всички разбрахме,колко беше ялова политиката на тази партия,лишена от идеология,партия в която преобладаваха интригата и предателството.Те не знаеха какво да правят с първото си място.Липсата на коректност и предвидимост,заиграването им с герб и дпс,ги смъкна от първо на четвърто място,с тенденция на предстоящите избори да са извън класацията!

Коментирай

   captcha