- Общината тихо обяви скоростен конкурс за частен монополист, който да държи 30 години буферен паркинг преди града.
- Без показани изчисления за разходи и приходи местната власт дава терен 160 декара и срещу под 1 млн. лв. приход годишно.
- Строителството на обекта едва ли ще струва много над 10 млн. лв., но общината абдикира от опцията да го изгради сама.
Огромни опашки на границата, дълги часове чакане, задръстени от тирове улици на Русе. Вече месеци тапите основателно раждат обществено недоволство и затова общината въведе две временни мерки - отбиване на камионите във вътрешността на страната и промяна на движението на основния булевард преди Дунав мост. Но това не е достатъчно. "Това решение на проблема е временно до изграждането на буферен паркинг в Русе", каза пристигналият на специално посещение през август служебен вътрешен министър Иван Демерджиев.
Идеята дойде от кмета на Русе Пенчо Милков, беше съгласувана с областния управител Анатоли Станев (ИТН) и приета от общинския съвет в края на юли. Нуждата от паркинга е безспорна. Според зам.-министъра на транспорта Николай Найденов: "През юли се гласува на Национален междуведомствен съвет обща политика по отношение на изграждане на буферни паркинги, които да бъдат професионални и да позволят през контролирано пропускане и софтуерно изграждане на опашки товарните автомобили да бъдат контролирани и това да не натоварва националната транспортна мрежа."
Проблемът в Русе е в избраната схема, която много прилича на онази на Капитан Андреево. А тя е напреднала - общината до дни ще избере частна фирма, която да купи правото за строеж, като идеята е тя да построи паркинга срещу разсрочено плащане на 18 млн. лв. и да го управлява заедно с прилежащите магазини, тоалетни и контролно-пропускателен пункт. Това ще е в продължение на 30 години, след което паркингът ще стане общинска собственост.
Играчът е един и същ