Петък, 22 Ноември 2024

„Главболгарстрой“ вече строи завода за електромобили в Ловеч

 „Главболгарстрой“ вече строи завода за електромобили в Ловеч
Публикация   21 Авг, 2022   /     akcent.bg   /     459

Реалните дейности по изграждането му са започнали веднага след издадените разрешителни

Заводът за електрически автомобили на германската компания Next.e.Go в Ловеч вече се строи. Това обяви арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на „Некст.е.ГО България“ и Аутомотив Клъстер България, пред БТА. Реалните дейности по изграждането му са започнали почти веднага след одобреното розрешително от страна на местната власт.

  Пред Economic.bg той уточни, че изпълнител на проекта е една от най-големите компании в България.

   „Главболгарстрой“ ще строи завода в Ловеч. Фирмата е изключително коректна, договорът е подписан. Нямаме никакви проблеми със строителството; срещаме трудности в други аспекти, но в момента не мога да коментирам. Това е нормално, предполагам до месец те ще бъдат решени“, коментира арх. Станиславов пред Economic.bg.

   Производствената сграда ще се намира на територията на бившия завод „Балкан“, на разгърната площ от над 160 000 кв. м. Застроената част ще надхвърли 65 000 кв. м.

   Това е модерен завод, нов начин за производството на електрически автомобили, по подобие на Tesla – повечето различни части на този завод са направени в едно общо тяло, обща сграда. Тя е с внушителните за България размери – над 320 метра дълга в едната посока, а в другата – около 240 метра. Това е основната сграда, където ще се случва производството“, каза още Станиславов пред БТА.

  Заводът ще има множество доставчици, но основните компоненти – носещата структура на автомобила, която е от алуминий, външната обвивка и т.н. ще се произвеждат на място. Определени елементи – батерии, седалки – ще идват от външни доставчици.

Очакванията са първата серия автомобили да излезе в края на следващата година и поетапно да бъдат разкрити около 1000 работни места. Идеята е при достигане на пълен капацитет на завода на всеки 15 минути да бъде произвеждан по един автомобил.

   Първоначалните прогнози бяха строителството на фабриката да започне още през март, но процедурите по издаване на разрешителните се проточиха и срокът се измести за лятото.

  Германският стартъп инвестира 140 млн. евро в завода си в България, срещу което правителството пое ангажимент да помогне с 34 млн. евро. Публичните средства ще бъдат отпуснати в рамките на три транша при изпълнението на определени цели. Първият ще бъде изплатен, когато компанията стартира производството си, вторият – когато капацитетът му достигне 10 хил. автомобила годишно, а последният при 20 000 коли годишно.

 

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha