За 18-та година фестивала Mediamixx ще събере в курорта „Албена” медийната гилдия в България. След две години затишие през 2012 освен конгресна част, посветена на актуални и наболели теми в медийния свят, Mediamixx се завръща и към състезателната платформа.
По време на фестивала ще бъдат връчени награди за „Крос медия”, а бисерът на състезателната програма са наградите „Златен чадър” за най-добър български телевизионен сериал.
От 1993 форумът Mediamixx се води от Георги Кузмов, а тази година има нов фестивален директор - Петър Димитров, който в последните 5 години беше част от организaционния екип на събитията и е добре познат като музикант, радиоводещ, продуцент и организатор на джаз фестивала „A to JazZ” в София. С него се свързват и идеите за ново, модерно и още по-конкурентно ниво на форума със сериозна работна и конгресна част и още по-добри партита.
Срещнахме се с него, за да ни разкаже предварително малко повече за това, което ще се случи на Mediamixx 2012.
Какво е новото и какво няма да се промени на Mediamixx 2012?
Г-н Димитров, тази година в Албена ще се проведе 18-то издание на фестивала Mediamixx. Какво да очакваме?
Така е, навършихме пълнолетие и покрай нашия абитуриентски бал ще представим съвършено нова състезателна платформа. За тези 18 години Mediamixx наистина се утвърди като водещо събитие в света на медиите и то не само на локално и регионално ниво. Mediamixx стои със своята тежест като събитие в европейски и световен мащаб поради простата причина, че за тези 18 години наши гости и участници във форума са били медии и компании от наистина всички страни и континенти. Тази година започваме на чисто. Подготвили сме нещо съвършено ново и това са, от една страна, фестивалът за „Крос медия” и фестивалът за „Телевизионни сериали”. Неизменна част от Mediamixx е и нашият конгрес, който инициира дискусии по сериозни и наболели теми в медийния свят.
Кои са актуалните теми в медиите днес?
Конгресната част е една от основите на Mediamixx и тази година има няколко панела. Първият е за медийните войни или медиите между бизнеса и политиката. Друг панел е посветен на тема, по която имаше доста разнородни позиции – „Къде сгреши АСТА” или авторските права нарушават ли гражданските и докъде.
Кои са актуалните теми в медиите днес?
Включили сме един панел на тема, която е с постоянно присъствие, поради това, че този въпрос не е изчистен докрай, а именно - дигитализирането на телевизията и дигиталното разпространение на печатните медии. Има два панела, които са изключително важни и донякъде са в двора на телевизионните сериали, продуцентите и телевизиите. Единият се казва „КОПРО отношенията” и е посветен на това по какъв начин биха могли български и турски продуценти да работят заедно по евентуални бъдещи проекти. Този панел се модерира от Патрик Жуко, който е шеф на медийния форум Discop Istanbul. Последният панел, но не на последно място, сме нарекли „Прайм тайм сценарий”. Той е посветен на българските истории, сценарии, книги и могат ли те и по какъв начин да влязат под една или друга форма като обект на разглеждане и реализация в Холивуд.
Холивуд? Звучи доста амбициозно?
Да, доста амбициозно звучи, но е така. Очакваме този панел да бъде модериран от хора от Холивуд. Поканени са да участват всички сценаристи, писатели, продуценти, хора с интерес в областта. Идеята е наистина да стимулираме средата и да се огледаме в очите на другите. Да имаме смелостта и стремежа да излезем извън рамките на нашето дворче.
Тази година на Mediamixx ще бъде връчен и „Златен чадър” за най-добър български сериал. Как сериалите промениха медийната среда?
Първото, което е много важно да отбележим и на което всички сме свидетели, е, че българското телевизионно кино се завърна по възможно най-добрия начин на малкия екран. Намирането на начин, на ресурс - включително човешки, идеен, финансов, за да се реализира такъв проект и да направиш 3-4 сезона или 40-50 епизода, надграждайки след всяка серия, е много сериозен напредък. Особено през последните две години. Това означава, че сме стъпили на здрава почва. Оттам идва и причината ние да направим фестивала за телевизионните сериали – от една страна, качеството на продукцията, от друга, тяхната популярност и от трета – активността на аудиторията, защото тя не е просто един консуматор. Тя живее в тези сериали, тя ги изживява, чувства, коментира ги.
Бисерът на състезателната програма са наградите „Златен чадър” за най-добър български телевизионен сериал. Как ще бъдат определени победителите?
Безспорно последните две години са годините на българските сериали. Как ще бъде определен най-добрият български сериал?
Поканили сме седемчленно, изцяло международно жури, утвърдени професионалисти, което да оценява българските сериали. Целта е наистина да се огледаме в очите на другите. Идеята е някой абсолютно независим човек, с висок професионализъм, да погледне, да вникне и оцени работата на нашите колеги и приятели тук, в България. Това би им донесло „Златния чадър”, който Mediamixx връчва вече толкова години. От друга страна обаче отправяме едно предизвикателство към всички колеги от медийната гилдия - за нас това са всички колеги и приятели, които са се акредитирали за медийния форум, които въз основа на своята акредитация могат да гласуват на сайта в същите седем категории. По този начин ще видим как сами оценяваме себе си. Това е много особена материя, но много държим да видим вота на едните и вота на другите. Гласовете на медийната гилдия ще определят носителите на наградите „Златна корона”. На трето и не на последно място, е наградата на публиката. На сайта serialite.bg може да гласува абсолютно всеки в три категории – „Любим сериал”, „Любим актьор”, „Любима актриса”. По този начин ще успеем да погледнем сериалите през тези три погледа - международното жури, колегите и публиката.
Отворени ли са българските продуценти да се измерят по този начин, чрез очите на другите?
Изключително активно се подават и заявките за участие и се гласува както от страна на медийната гилдия, така и от публиката.
Тази година Mediamixx се завръща към състезателната платформа с два фестивала.
Да. Другата състезателна платформа се нарича Фестивал за „Крос медия”. Всички добре познаваме добрия стар вестник, старата аналогова телевизия, радиото, добре познаваме уебпространството. Но всички тези медии заради развитието на технологиите започват да навлизат една в друга в съвършено нови платформи. Например телевизията влиза в радиото, радиото в уеб-а, вече можем да четем списания и вестници на мобилния си телефон и т.н. Тази така наречена крос конвергенция между медиите е много ценна.
Това вече се случва и в България. В Албена вие ще откроите медиите, които се справят най-добре в това отношение?
В тази състезателна платформа крос медийните продукти ще бъдат оценявани в конкретни категории отново от жури с международно участие на база резултати. Международното жури ще обръща изключително внимание на това по какъв начин едно съдържание е адаптирано в различните канали, които използва, освен основната медия.
Темите са интересни и актуални. Миналата година на MediaMIXX нямаше състезателна част, предходната година фестивалът не се състоя. Какви са очакванията ви за тази година? Какъв е интересът?
Интересът тази година наистина е голям, защото 2012 всички искат нещо ново. Искат да видят развитието на Mediamixx, на индустрията като цяло. Независимо от малкия пазар, както всички сме свидетели, нещата се разрастват.
Колко гости очаквате да посетят фестивала?
Радваме се на голям интерес. Очакваме не по-малко от 600-700 гости в Албена между 10 и 13 юни.
Много нови неща ще се случват. Какво обаче няма да се промени?
Първо, няма да се промени настроението и силната професионална среда, която създаваме. Все пак това е фестивал. Още повече, че говорим за медии. Те не са просто бизнес – буквички, цифрички, телевизори или радиа. Медиите са изкуство. Защото говорим за визуалното изкуството, за изкуството на словото, за изкуството на креативността –по какъв начин, как и къде си представил идеята си. Наистина този форум е много пъстър и няма да говорим само за пари.
Няма да се промени веселата част, с която много хора помнят фестивала.
Mediamixx е легендарно място за страхотни забавления. Тази година отново наши колеги ще направят няколко страхотни купона, а гала церемонията на 13 юни ще е драматична вечер, на която ще връчим много одумвани и сериозни награди – „Златните чадъри” за български телевизионни сериали. Очакваме много фестивално настроение, както винаги досега.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай