В днешната среща участие взеха още кметът Пенчо Милков, заместник областният управител Людмил Христов, посланикът на България в Румъния Н.Пр. Радко Влайков, както и ръководствата на всички държавни ведомства, имащи отношение по върпоса. Веднага след срещата, бе посетен и района около гранично контролно-пропускателния пункт, където и през днешния ден опашките от камиони достигаха и дори на моменти надхвърляха 10 километра.
Вицепремиерът бе запознат с предложението на държавните органи на местно ниво за реоргранизация на движението между Русе и Мартен. Припомняме, че тя предполага от зоната на пътен възел „Тегра“, т.е. платното в посока от Русе към Мартен /южното платно/ да стане с двупосочно движение със забрана за спиране на моторни превозни средства и в двете посоки. Същевременно двете ленти на северното платно, т.е. в посока от Мартен към Русе в участъка от пътен възел „Тегра“ до кръговото на Индустриална зона, да се използват изцяло за подреждане на чакащите камиони, като съответният участък от платното ще бъде напълно затворен за останалите участници в движението. Очакванията са описаната реорганизация да осигури пропускливостта на движението в двете посоки, като по този начин се избегне възможността за създаване на задръствания. Министър Демерджиев ще разгледа предложението и в следващите дни той също ще даде своето становище, като към момента изрази съгласие с него. На този етап вече е изготвен проекта за реорганизация на движението, като предстои изработване на пътните знаци от страна на Община Русе. От там при необходимост ще съдействат за демонтирането на определена част от мантинелите в конкретния участък. Дейностите, като полагане на маркировка и евентуално асфалтиране в зоните, където са премахнати мантинели, ще бъдат извършени от Областното пътно управление. Работи се и по изграждането на кръгово кръстовище на първия разклон за гр. Мартен.
Друга мярка, която се очаква да облекчи ситуацията и за която настояваха областният управител Анатоли Станев и кметът Пенчо Милков е засилване на сътрудничеството с Националния координационен център, който обединява действията на три министерства – това на вътрешните работи, регионалното развитие и благоустройството, както и на транспортното ведомство. С помощта на центъра тежкотоварните автомобили ще бъдат равномерно разпределени по трасето от ГКПП „Капитан Андреево“ до ГКПП „Дунав мост“ на принципа, който се прилага при усложнена зимна обстановка. Тировете ще бъдат отбивани извън населените места, за да не пречат на жителите и на превозвачите. Камионите ще се пропускат поетапно към следващата точка и така няма да се получава струпване на всички в Русе. Ангажираните с контрола институции ще следят да няма опити за заобикаляне по други трасета от тировете, с цел да се прередят.
Споменатите решения на проблема са временни до изграждането на буферни паркинги в Русенско. На този етап реално такава възможност имат от Община Русе, като ръководството на институцията полага всички усилия това да се случи в рамките на следващите няколко месеца. Областният управител също е ангажиран с въпроса и вече са установени евенатуални варианти на държавни имоти, където могат да се извършват подобни действия.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай