Изложението Wine & Spirits Show 2022 събра в залите на „Интер Експо център“ над 80 участници от различни държави, които предлагат на посетителите вина и различни алкохолни напитки. Целта на изложението е да популяризира българските производители.
Посетителите опитаха и винена бира, на пивоварната Hills, както и ново живо пиво, наречено „Мома“, от сто процента български суровини. Освен презентация на крафт пивоварната, гостите на изложението могат да посетят и майсторски клас с дегустация на калифорнийски вина. Любителите на по-твърдия алкохол могат да дегустират различните плодови вкусове на ракията от Исперих. Вариантите, от които могат да избират, са смокиня, праскова, сливова, гроздова, черешова и крушова.
В изложението участие взеха и над 50 малки български винопроизводители, които, по думите на Емил Коларов, организатор на изложението, са гръбнакът на българското винопроизводство. Тук е представен целият алкохолен бранш.
Най-голямата част от изложението е свързана с виното. Останалата част - бири и високоалкохолни напитки също са доста добре представени от гледна точка на разнообразие и високо качество на продуктите, обясни Коларов. По думите му българските изби участват обединени в общи щандове.
„Ние стимулираме участието в това изложение да бъде чрез общи щандове. Нещо, което се прави и на големите изложения на запад. Понеже виното е много свързано със съответния регион или държава и там са важни не толкова брандовете, колкото откъде идва продуктът. Ние се опитваме в момента това да го наложим тук, затова имаме два много големи щанда, които са с по над 20 производителя“, разказа организаторът. Той подчерта, че България като винена дестинация трябва да се сравнява със сродни на нея страни. Италия, Испания и Франция са трите най-големи производители на вино. Ние трябва да гледаме страни, които са "от нашата черга", коментира той. По думите му като качество нашите вина отдавна са на това ниво.
Като разпознаваемост в чужбина сме доста далеч и това е много голям проблем за нашата индустрия, коментира Коларов. Всички се опитваме в момента да измислим вариант, в който българското вино да бъде по-разпознаваемо в чужбина. За целта трябват и средства. Има ги и трябва да се изхарчат по най-правилния начин, включително и в Плана за възстановяване и устойчивост има средства за промоции. Работим за това българското вино да заеме достойно място в света, такова каквото му се полага, посочи той и отбеляза, че сме изключителен производител на червени вина и все по-добър производител на бели вина.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай