За поредна година най-купувани автомобили са "Дачия" с 4004 сделки

За поредна година най-купувани автомобили са
Публикация   09:03     08 Ян, 2022 /     akcent.bg   /     497

Почти 15% от купените нови автомобили са луксозни

   Като цяло луксозните автомобилни марки формират почти 15% от продажбите на нови коли в България за миналата година, показват данните за регистрациите, водени от "Пътната полиция". Общият брой продадени нови леки автомобили в страната за миналата година е 24 537, а от премиум брандове са 3623. Ръстът в търсенето на луксозни автомобили е малко над 19% в сравнение с 2020-та година, при почти 10 на сто общо за пазара.

  В предишните години, една от всеки 10 коли беше от марки като БМВ, "Ауди", "Мерцедес", "Порше", "Ленд Роувър", "Ягуар", "Джип", "Лексус", Волво" и т.н. Най-популярни сред луксозните марки за поредна година са моделите на БМВ (1119 сделки), следват "Мерцедес" (1079) и "Ауди" (625).

   За поредна година най-купувани автомобили са  "Дачия" с 4004 сделки. Следват "Рено" (3258) и "Тойота" (3198 автомобила).

   При употребяваните леки и лекотоварни коли лидер си остава "Фолксваген" с 32 260 нови регистрации. Следващата позиция пак е за "Мерцедес" (24 724). В сравнение с миналата година БМВ измества "Ауди" от третото място - 16 038 срещу 15 740 продажби.

    Данните за миналата година показват внос на 42 употребявани коли "Бентли", 24 "Ламборгини", 20 "Ферари" и 14 "Ролс-ройс". Към 1 януари 2022 г. най-луксозният сегмент на автопарка в България включва едно "Бугати", като в сравнение с 2020-та едно е намерило купувач извън страната.

    Другите най-бутикови модели супер автомобили са "Макларън" (14), "Астън Мартин" (22) и "Ролс-Ройс" - 64, като 17 са на възраст под 5 години. Ламборгинитата са 95, фераритата 109, а бентлитата 225. Колите с марка "Порше" са направо масови с отчетените 4707 регистрирани.

Тагове : автомобили ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha