Докато повечето конкуренти постепенно се оттеглят от нискодоходния А-сегмент, Toyota засилва офанзивата си в него. Японската компания представи официално новия си модел Aygo X (произнася се "Айго Крос"), който занапред ще се произвежда във фабриката в Колин, Чехия. Макар и с компактните размери на досегашното Aygo, X e доста по-висок и създателите му го смятат за най-малкия кросоувър в гамата си.
Това е кола, създадена в Европа и за Европа, подчерта на премиерата Андреа Карлучи, вицепрезидентът на Toyota за Стария континент. Амбициите на компанията са да продава около 120 000 - 125 000 бройки от Aygo X годишно, добави той. "За нас А-сегментът е изключително важен, защото не само привлича нови клиенти за марката, но и изпълнява нашата мисия да предлагаме точното мобилно решение за нуждите на всеки", заяви Карлучи.
Новият модел е на по-компактната версия на новата модулна платфоорма TNGA - на практика същата архитектура като при Yaris, който също ще се прави занапред в Чехия.
Дизайнът е дело на новия стилистичен център на Toyota в Ница, Франция. Освен толкова търсените пропорции на кросоувър, той предлага и двуцветно боядисване с възможност за допълнителна индивидуализация.
Това включва и разработването на няколко нови цвята, които ще се използват само за този автомобил - като показания тук Cardamom и яркочервения Chilli, при който в боята се впръскат сини метални частици.
Въпреки компактните си размери, Aygo X ще се предлага с доста големи джанти, достигащи до 18 цола. С такъв размер е обуто стартовото лимитирано издание в свят Cardamom с допълнителни оранжеви елементи.
Въпреки уверенията, че си остава автомобил от А сегмента, Aygo X всъщност е пораснал с 23.5 см спрямо досегашния модел и вече е 3.70 метра дълъг, при 1.74 метра ширина. Предният надвес обаче е доста по-къс - с над 7 см. Автомобилът има един от най-малките радиуси на завой изобщо - едва 4.70 метра.
Заради по-големите габарити и вътрешното пространство вече е повече, с допълнителни 4.5 см място за раменете на пътниците отпред.
Багажникът също е пораснал с над 60 литра, и вече достига 231 литра - показател, по-характерен за В-сегмента. По-високите версии на Х ще бъдат оборудвани и със специално разработена за автомобила аудиосистема от JBL, с четири говорителя, 300-ватов усилвател и голям субуфер.
Информационната система разполага с 9-инчов дисплей с Toyota Smart Connect. Базираната в облака навигация предлага информация в реално време за пътните условия и трафика. Японците обещават с течение на времето да предложат и други услуги, достъпни за дистанционно инсталиране. Системите за безопасност включват камера, милиметров радар, система за аварийно спиране, за засичане на пешеходци и велосипедисти, интелигетен адаптивен круиз контрол, активен асистент за следване на лентата.
Инженерите са положили и много усилия да понижат теглото, за да намалят разхода. Aygo X има най-лекия корпус въобще в масовия сегмент. Общото тегло на автомобила в основната му версия е 940 килограма.
За задвижването отговаря еднолитровият бензинов мотор 1KR-FE, с три цилиндъра и максимална мощност 72 конски сили. Максималният въртящ момент е 93 Нм (при 4400 об/мин). Японците обещават с този двигател колата да харчи 4.7 литра на 100 км в смесен цикъл, и да изпуска едва 107 грама СО2 на километър. Aygo X ще се предлага както с 5-степенна ръчна скоростна кутия, така и с рядката в този сегмент опция за автоматик. Той идва под формата на вариаторна трансмисия без степени (CVT), но сериозно преработена от инженерите така, че да заема по-малко място и да тежи с цели 25 кг по-малко от аналогичната кутия в Yaris.
Максималната скорост на Aygo X е 151 км/ч за версията с автоматик и 158 км/ч за варианта с ръчни скорости. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.319. Ускорението от място до 100 км/ч отнема съответно 15.5 секунди със CVT и 15.6 секунди с ръчни скорости.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай