По-малко хора са купували автомобили през 2020 г. от обикновено, но някои от най-големите световни производители на автомобили преживяха изненадващо добре годината на пандемията.
Шофьорите в Съединените щати, както са го правили годишно в продължение на почти четири десетилетия, са закупили повече камиони Ford от серия F от всеки друг тип автомобили.
Тези в страни като Аржентина и Австралия предпочитаха пикапите на Toyota, а швейцарските шофьори обикновено избираха среден седан, произведен от чешката марка Skoda.
Това е всичко според данните от уебсайта BestSellingCarsBlog.com, който анализира автомобилните марки, които миналата година оглавиха класациите за продажби в различни страни по света.
Toyota изпревари всички останали автомобилни марки при световните продажби през 2020 г., изпреварвайки Volkswagen, за да си върне титлата като най-продаваната автомобилна марка в света за първи път от пет години. Японският производител продаде повече от 9.5 милиона превозни средства през 2020 г., което е спад от 11.3% спрямо 2019 г. - но по-малко рязко отпадане от 15-процентния спад на Volkswagen до 9.3 милиона продадени автомобила през 2020 г.
В световен мащаб Toyota също продава най-много автомобили в цели 44 различни страни по света, според данни, събрани от BestSellingCarsBlog.com от сайта AutomotiveTouchup. Volkswagen отново беше втори, оглавявайки класацията в 14 държави.
Докато отдавна популярният седан на Corolla на Toyota (повече от 1.1 милиона продадени автомобила през 2020 г.) и компактният SUV Rav4 (995 000 продадени) бяха първите два най-продавани индивидуални автомобила в света през 2020 г., изненадващо превозно средство на Toyota стигна до върха на няколко страни през тази година.
Това бе Toyota Hilux, пикап със среден размер, продаван на многобройни пазари по света. Камионът, който често се използва в състезания за офроуд като рали Дакар в Сенегал и започва от около 23 500 долара. Той е бил и най-продаваният автомобил за 2020 г. в 14 държави, включително Аржентина, Австралия, Панама, Южна Африка и Фиджи. Hilux не се предлага в САЩ от 90 -те години на миналия век, когато Toyota представи своя пикап Tacoma, но има репутация на практически неразрушим (Toyota го нарича „най-здравият пикап в света“).
Друга изненада за някои американски шофьори: Skoda Octavia се отличава с видно място сред най-популярните автомобили в света, въпреки че не се предлага в САЩ. Семейният седан се произвежда от базираната в Чехия Skoda Auto, дъщерно дружество на Volkswagen Group. Предлага се в по-голямата част от Европа с базова цена от близо 25 000 долара и е най-продаваният автомобил за 2020 г. в шест държави, включително Австрия, Чехия и Швейцария.
Като цяло Toyota и Volkswagen доминираха в световната класация. Toyota Corolla е най-продаваният автомобил в шест различни държави, включително Ирландия, Финландия и Тайван. Rav4 беше най-продаваният автомобил в пет различни държави, включително Естония, Исландия и Украйна. Шофьорите в още шест други страни, включително Бахрейн и Йемен, предпочитат джипа на Toyota Land Cruiser на Toyota.
За сравнение, марките, притежавани от Volkswagen, бяха най-популярните автомобили в 14 държави, включително Германия (VW Golf), Норвегия (електрическият SUV E-Tron на Audi) и Холандия (електрически хечбек ID.3 на VW).
В много от най -големите страни в света, местните автомобилни производители царуваха. Камионите от серия F на Ford, включително F-150, оглавиха продажбите на пазара в Северна Америка дори по време на пандемията: продажбите спаднаха с повече от 12% в САЩ през 2020 г., но камионите все още се продаваха по-добре от всеки друг модел превозно средство в САЩ и Канада миналата година.
Сега Ford разчита, че дългогодишният успех на модела ще помогне в навлизането му в света на електрическите превозни средства с пълна скорост. През май компанията в Диърборн, Мичиган, представи своята изцяло електрическа версия на камиона F-150, в момент, когато много от най-големите автомобилни производители в света ускоряват към бъдещето с повече електрически превозни средства на пазара.
В Русия най-продаваният автомобил през 2020 г. беше Lada Granta, субкомпактна кола, произведена от руската компания Avtovaz (по-рано известна като Volga) и френската Renault Group. Lada Granta е изключително достъпен автомобил, който струва само еквивалента на близо 7000 долара. Междувременно най-продаваният автомобил в Индия беше Maruti Swift, подобно достъпен субкомпактен хечбек, който започва от еквивалента на около 7800 долара. Произвежда се от индийско дъщерно дружество на японската Suzuki Motor Corp.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай