„Първото нещо, които наблюдаваме е сериозното дискредитиране на „Има такъв народ“. Усещането за тя е за тежка неадекватност към ситуацията. Има и усещане за лека наивност от страна на останалите протестни партии, че е достатъчно просто да не харесваш ГЕРБ, за да имаш успех и да се харесаш на другиго. Липсата на допирни линии може да взриви ситуацията“, отчете социологът.
„В тази игра невинни няма. Всеки понася отговорност, но в различна степен“, посочи тя.
Боряна Димитрова открои три стълба на профила на избирателите на „Има такъв народ“:
Носталгично настроени хора, вкоренени в златни времена на шоуто на слави – вотът от чужбина;
Силно губещи хора – искат политиците да бъдат наказани;
Малък и среден бизнес – тези хора са твърде разочаровани.
„Наблюдаваме два процеса. Единият е отдръпване от ИТН. Това са хора, които все още не са избрали друга политическа сила. Другите са такива, които са се преориентирали вече“, коментира Димитрова.
Що се отнася до спряганият проект на Министрите Кирил Петков и Асен Василев тя обясни: „Имам чувството, че в момента всички коментатори и журналисти участваме в един бизнес модел. Налива се в един хипотетичен политически проект. Възможно е, но за мен остава една политическа загадка – в стратегията на президента ли е да създаде проект, който да конкурира партиите, които го подкрепят. Това е един проект, който би се ползвал с подкрепата на президента“, категорична е тя.
По думите й кардинално различен резултат не биха произвели избори 2 в 1 или отделни.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай