Всеки, който използва YouTube, за да рекламира себе си или компанията си, има свои собствени цели. Еntrepreneur представя шест популярни начина, по които YouTube може да се използва като част от цялостната ви онлайн стратегия за постигане на целите на вашата компания.
Популяризирайте себе си като онлайн личност и забавлявайте аудиторията си
Една стратегия, която малките фирми използват ефективно за персонализиране на марката си и изграждане на връзка с аудиторията, е да се използват видеоклипове в YouTube, за да се представят лидерите на тяхната компания и да позиционират тези хора като говорители, които се появяват във видеоклипове. Някои говорители на компании дори са постигнали статут на знаменитост, като са участвали във видеоклипове в YouTube, за да популяризират себе си, своите продукти и/или своите компании.
Ако сте собственик на малък бизнес с голяма личност, помислете за участие в собствените си видеоклипове в YouTube, за да помогнете за изграждането на марката, да разкажете за нейната история и да популяризирате нейното послание. Представянето на действителния лидер на вашата компания може да ви помогне да персонализирате бизнеса си и да изградите доверие. Можете също така да демонстрирате продукти и да повишите разпознаваемостта и репутацията на вашата компания.
Споделете вашите знания, коментари или информация с инструкции
Една от причините YouTube да стане толкова популярен е, че в допълнение към гледането на безброй часове забавни видеоклипове, хората могат бързо да намерят информативни и лесни за разбиране видеоклипове с инструкции за всяка тема, които можете да си представите. Като собственик на бизнес може да имате опит, от който други хора лесно биха могли да се възползват.
YouTube предлага неформален, но мощен начин за директна комуникация с вашите клиенти във форум, който ви дава абсолютен контрол върху съдържанието. Използвайки малко креативност, най-вероятно ще излезете с шепа идеи за това как вашият бизнес може да се възползва от директната комуникация с клиентите си (или потенциалните клиенти) с помощта на YouTube.
Например, можете да създадете демонстрация на продукт или видео за сравнение на продукти. Други опции могат да бъдат демонстриране на препоръки на клиенти във видеоклип или създаване на видеоклипове с инструкции, които обясняват как хората да използват вашите продукти/услуги.
Една от популярните тенденции в YouTube е компаниите или частните лица да произвеждат видеоклипове за „разопаковане“. По принцип някой взима нов (все още опакован) продукт, след което заснема самия себе си и отваря и използва продукта за първи път като споделя първоначалните си впечатления. Тези видеоклипове се гледат от хора, които се интересуват от продукта, но все още не са го закупили. В допълнение, много компании са намалили драстично разходите, свързани с предлагането на техническа поддръжка по телефона, като допълват напечатани ръководства за продукти и инструкции за сглобяване на продукти с информативни видеоклипове с инструкции, които са силно ангажиращи.
Представете нов продукт или услуга и насочете хората към вашия онлайн магазин
Представянето на продукти в YouTube е евтин, но високо ефективен начин да покажете продукти на клиентите си, да демонстрирате функции и да обясните как най-добре да използват продукт, особено ако управлявате онлайн базиран бизнес или имате онлайн компонент за традиционната ви търговия на дребно. В допълнение към представянето на характеристиките или функциите на продукта, можете да използвате видеоклипове в YouTube, за да отговорите на често задавани въпроси.
Имайте предвид, че хората, които използват YouTube, не искат да гледат крещящи реклами за вашите продукти или услуги. Потребителите вече са бомбардирани от реклама в ежедневието си. Въпреки че вашите видеоклипове със сигурност могат да популяризират даден продукт или услуга и да повишат осведомеността за него, изберете подход с мека продажба, който е забавен, но и информативен.
Научете хората как да използват продукт или услуга
Много фирми са открили, че създаването на видеоклипове в YouTube като инструктаж може да помогне за подобряване на лоялността на клиентите, намаляване на възвръщаемостта и да позволи на бизнеса да подобри усилията си за обслужване на клиенти, без да натоварва ресурсите.
Видеоклипове с инструкции за продукт предлагат различен подход от демонстрацията на продукта, но и двата подхода могат да бъдат от полза за бизнеса, който иска да популяризира и продава продукти. Докато видеоклипът с инструкции е предназначен да научи някого как да прави нещо, демонстрацията на продукта просто показва характеристиките или функциите на продукта и дава възможност на зрителя да види продукта в действие. Всеки тип видео може да се използва като част от стратегията за продажби и маркетинг от бизнес до потребител или от бизнес за бизнес.
Видеоклиповете с инструкции могат да помогнат за намаляване на входящите обаждания за обслужване на клиенти (и техническа поддръжка). Можете да създадете видеоклипове с инструкции, за да научите хората как да сглобяват и/или да използват продукт, например, плюс да помагате на клиентите лесно да открият истинския потенциал на продукта, като същевременно елиминират потенциалните им разочарования. Вашите видеоклипове могат също да се използват за подчертаване на по-малко известни функции или употреби на продукт, който клиентите ви по друг начин може да не помислят.
Споделете видеокадри от бизнес презентации, които сте изнесли
Ако сте представили лекция, уъркшоп или някакъв вид презентация, помислете за качване на редактираните видеозаписи от тях в YouTube, за да се видят от вашите клиенти и обществеността. Това ще ви помогне да се утвърдите като експерт и ще ви позволи да предадете ценна информация на потенциални клиенти като изградите информираност за вашата компания.
Тази информация може да бъде допълнена с анимирана и разказана презентация с цифров слайд (PowerPoint), която публикувате на вашия канал в YouTube, и/или да включва записано интервю с вас, в което се говори за нещо, в което вашите потенциални или настоящи клиенти биха се заинтересували.
Представете информация за вашата компания и разкажете нейната история
Всяка компания има своя история, както и основателите или настоящите лидери на този бизнес. Разказвайки историята си, ще можете да подобрите лоялността на клиентите си и осведомеността за марката, като същевременно образовате обществеността за това, което прави вашата компания и нейните основни философии.
Всеки тип видеоклипове зад кадър също могат да бъдат полезни. Например можете да създадете и публикувате видеоклип, който се фокусира върху начина, по който са направени вашите продукти, да направите обиколка на вашата компания и да представите някои от хората, които работят във вашата компания във видеоклиповете. Ако сте изобретили даден продукт, можете да обясните откъде идва вдъхновението за продукта и защо лично сте запалени по този продукт.
Източник: Джейсън Р. Рич за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай