Неделя, 22 Декември 2024

Първият електрически кросоувър на VW ID.4 бе официално представен в София

 Първият електрически кросоувър на VW ID.4  бе официално представен в София
Публикация   12 Май, 2021   /     Пламен Георгиев   /     591

   Електрическата офанзива на Volkswagen продължава с пълна скорост. За да постигне целта си да се превърне в №1 производител на електрически автомобили, Volkswagen ще инвестира 11 млрд. евро до 2024 г. Част от тези средства вече са изразходвани за създаването на първия електрически кросоувър на марката, който снощи бе официално представен на родна земя. Церемонията се състоя във военна академия „Г. С. Раковски”.

   Иначе моделът е в производство още от есента на миналата година. Заводът в Цвикау играе ключова роля в преминаването на марката към електрическа мобилност. През 2021 г., която ще бъде първата пълна година на производство на изцяло електрически превозни средства, от поточните линии на завода ще слязат около 300 000

Източник: Vesti.bg

   ID.4 дебютира в България скоро след като беше обявен за победител в конкурса „Световен автомобил на годината”, като моделът стана носител на отличието в основната категория.

   Очакванията на родния вносител на марката е у нас най-голям интерес (към момента) да има към модела със задноразположен електромотор с 204 к.с. и 310 Нм, който се захранва от 77-киловатчасова батерия. Благодарение на ниския коефициент на аеродинамично съпротивление на каросерията от 0,28 и възможността за използване на различни по размер акумулаторни батерии, новият ID.4 е способен на пробег до 520 км.

Източник: Vesti.bg

   В нашата страна в момента моделът се предлага с мощност от 148 к.с. (220 Нм), 170 к.с. (235 Нм) и 204к.с. (310 Нм). Топ версията ID.4 GTX със задвижване на четирите колела се очаква на пазара през лятото. Моделът е с мощност 300 к.с., благодарение на които ще ускорява до 100 км/ч за 6,2 секунди. Максималната му скорост е електронно ограничена на 180 км/ч.

Източник: Vesti.bg

   Акумулаторната батерия с високо напрежение е разположена на принципа на сандвича в подовата структура на каросерията и така спомага за постигането на нисък център на тежестта, който наред с изключително добрия баланс в разпределението на натоварването на предния и задния мост гарантира оптимална динамика на пътя.

   Кросоувърът разчита на вградено 11-киловатово зарядно, което позволява зареждане от обикновен контакт у дома за около седем часа и половина. На бърза зарядна станция ID.4 позволява зареждане с до 125 кВт, което означава от 5 до 80% за 38 минути.

   Базовата цена на модела в България с батерия с капацитет 52 kWh започва от 70 390 лв. с ДДС. Моделът със същата батерия и 170 к.с. струва 73 280, докато версията с батерия 77 kWh (204 к.с.) започва от 85 830 лв.

Тагове : VW , ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha