Двама мъже - един голям проект. Преди 85 г. Адолф Хитлер и Фердинанд Порше създават Фолксваген. Фердинанд Порше е гениалният конструктор, Адолф Хитлер - политическият акушер. Сътрудничеството между двамата не се базира на симпатии, а на тънки сметки. Професорът по нова история в университета в Щутгарт Волфрам Пита посочва, че "са се събрали двама души, които взаимно си пасват".
Как се ражда "народната кола"
"Без подкрепата на Хитлер, Фердинанд Порше не би могъл да завърши амбициозния си проект Фолксваген, посочва Волфрам Пита. Хитлер е имал нужда от творческа личност, която да конструира малолитражен автомобил, годен за серийно производство. А Порше е имал нужда от политически покровител, който да му помогне да конструира без да се съобразява с разходите", пише историкът.Още на автомобилното изложение през февруари 1933 година Адолф Хитлер обявява "моторизирането на народа". Малко по-късно, на 10 май 1933 година, се провежда и първата среща между канцлера и конструктора.През лятото на 1934 година "Сдружението на германската автомобилна индустрия на Райха" дава поръчка на Фердинанд Порше да конструира автомобил, наречен на едноименната националсоциалистическа организация, отговорна за свободното време и наблюдение върху населението. На 29 декември 1935 г. Хитлер лично приема прототипа на "своя Фолксваген", въпреки че няма шофьорска книжка. Две години по-късно, на 26 май 1938 година, той прави първата копка на завода "Фолксваген" във Волфсбург. Радиото на Райха информира за събитието: "Едно малко градче на юг от Хановер е в центъра на вниманието на цяла Германия. Тук по волята на фюрера ще възникне гигантски завод, за който светът тепърва ще говори".
Костенурката - чудото на Германия
Едва след войната започва успешната история на Фолксваген, който е прекръстен на "костенурка", за да се отърси от националсоциалистическото си минало.Костенурката става символ на германското икономическо чудо. През 1955 година от конвейрите на Фолксваген слиза милионният екземпляр. А новият модел "Бийтъл" се превръща в хит по продажби в цял свят. От този модел са произведени близо 22 милиона автомобила. Производството в Германия е прекратено още през 1978 година, а последната "костенурка" слиза от конвейра в Мексико през юли 2003 година. Независимо от това, във всички страни по света "костенурките" продължават да се движат.Малолитражният автомобил се отърсва от националсоциалистическото си минало веднага след войната. Ръководеното от комунистите френско министерство за индустриална продукция влиза в контакт с Порше през октомври 1945 година. Французите са въодушевени от костенурката. "Скъсването с националсоциалистическото минало се изразява най-отчетливо в усилията на френското правителство да привлече на своя страна конструктора на Фолксваген", посочва Волфрам Пита. Според него сътрудничеството между Порше и Хитлер не е единичен случай в онези времена.
Край с бензина и дизела
В днешни дни електрическата офанзива на Volkswagen се развива толкова добре, че компанията е готова да я ускори спрямо първоначалните планове. Германският производител обяви, че вече възнамерява да произведе 1.5 милиона електрически превозни средства към 2025 година, което е значително повече от предишната цел от 1 милион броя за този период. Съгласно новата ревизия на плановете производството на 1 милион автомобила ще стане още през 2023 година.През миналата година Volkswagen се похвали и с доставката на 250 000 електрически автомобила, което е постигнато в средата на декември и става 6 години след дебюта на e-up! през 2013. През следващите години компанията разшири значително своето портфолио - e-Golf и Golf GTE през 2014, Passat GTE и Passat Variant GTE през 2015, а от 2018 Passat и Tiguan се предлагат в Китай като plug-in хибриди, където бяха последвани и от варианти на Bora и Lavida с батерии.
След две години - само електромобили
Oщe прeз cлeдвaщaтa гoдинa гeрмaнcкият прoизвoдитeл щe увeличи дeлa нa eлeктрифицирaнитe aвтoмoбили в oбщитe прoдaжби в Нoрвeгия дo 90%. Дo 2023 г., cпoрeд прoгнoзитe нa Vоlkswаgеn, кoмпaниятa щe мoжe нaпълнo дa изocтaви aвтoмoбилитe c двигaтeли c вътрeшнo гoрeнe нa нoрвeжкия пaзaр.Мecтният внocитeл нa Vоlkswаgеn в Нoрвeгия oбяви интeрecнa прoгнoзa: прeз cлeдвaщaтa гoдинa изцялo eлeктричecкитe мoдeли щe прeдcтaвлявaт 90% oт прoдaжбитe нa мaркaтa в Нoрвeгия, a дo 2023 г. тaзи цифрa щe нaрacнe дo cтo прoцeнтa.Прeз ceптeмври Vоlkswаgеn прoдaдe рeкoрднитe 61.5% oт нoвитe eлeктричecки aвтoмoбили в cтрaнaтa. Cтaтиcтикaтa e нa Рoйтeрc. Нoрвeгия плaнирa дa cтaнe първaтa cтрaнa, кoятo нaпълнo изocтaвя трaдициoннитe aвтoмoбили. пo плaн тoвa трябвa дa ce cлучи дo 2025 гoдинa.
Елколите на VW се освобождават от данъци
Зa тoзи прeхoд мecтнитe влacти прaвят мнoгo. Тaкa нaпримeр бaтeрийнитe aвтoмoбили тук ca ocвoбoдeни oт дaнъци, кoитo ce плaщaт oт coбcтвeницитe нa коли c бeнзинoви и дизeлoви двигaтeли. A oтнocнo мaркaтa VW, тo нoвият ID.3 cтaнa нaй-прoдaвaният eлeктричecки aвтoмoбил в Нoрвeгия прeз ceптeмври. Тoй уcпя дa изпрeвaри Tеslа Mоdеl 3 и Pоlеstаr 2. И тoвa въпрeки фaктa, чe дeбютирa eдвa минaлия мeceц. В cъщoтo врeмe VW oбeщaвa, чe прeз нoвaтa гoдинa нoрвeжцитe щe пoлучaт пo-бoгaтa гaмa eлeктричecки aвтoмoбили.
Какво ни готви марката през годината
Гамата от нови продукти на Volkswagen през 2021 година ще бъде доста обширна, като в нея основна роля ще играят електромобилите. Още през март от Волфсбург ще пристигнат два нови модела от семейството ID. Това са кросоувърите ID.4 и ID.6, като първият от тях ще се предлага и в купеобразна версия.Класическите модели на марката обаче също не са забравени - очаква се излизането на фейслифт на Polo, както и на новия Golf във версия комби (Variant). През 2021 година ще видим и новото поколение - T7, на легендата Multivan, която още отсега предизвиква огромен интерес и дискусии сред феновете на германската марка.Преди една година в интернет се появи вътрешно-фирмен документ на Volkswagen, който разкри мощността на всички версии на осмото поколение на Golf. От него стана ясно каква ще бъде мощността на GTI, GTI TCR, GTD и GTE.Всички тези модели вече са на пазара, като показателите им са същите, като посочените в документа. Единствената разлика беше промяната на името от GTI TCR на Clubsport. В списъка обаче е посочена и друга версия на хечбека, срещу които пише 245 киловата, а това съответства на 333 к.с.
Двама мъже - един голям проект. Преди 85 г. Адолф Хитлер и Фердинанд Порше създават Фолксваген. Фердинанд Порше е гениалният конструктор, Адолф Хитлер - политическият акушер. Сътрудничеството между двамата не се базира на симпатии, а на тънки сметки. Професорът по нова история в университета в Щутгарт Волфрам Пита посочва, че "са се събрали двама души, които взаимно си пасват".
Как се ражда "народната кола"
"Без подкрепата на Хитлер, Фердинанд Порше не би могъл да завърши амбициозния си проект Фолксваген, посочва Волфрам Пита. Хитлер е имал нужда от творческа личност, която да конструира малолитражен автомобил, годен за серийно производство. А Порше е имал нужда от политически покровител, който да му помогне да конструира без да се съобразява с разходите", пише историкът.Още на автомобилното изложение през февруари 1933 година Адолф Хитлер обявява "моторизирането на народа". Малко по-късно, на 10 май 1933 година, се провежда и първата среща между канцлера и конструктора.През лятото на 1934 година "Сдружението на германската автомобилна индустрия на Райха" дава поръчка на Фердинанд Порше да конструира автомобил, наречен на едноименната националсоциалистическа организация, отговорна за свободното време и наблюдение върху населението. На 29 декември 1935 г. Хитлер лично приема прототипа на "своя Фолксваген", въпреки че няма шофьорска книжка. Две години по-късно, на 26 май 1938 година, той прави първата копка на завода "Фолксваген" във Волфсбург. Радиото на Райха информира за събитието: "Едно малко градче на юг от Хановер е в центъра на вниманието на цяла Германия. Тук по волята на фюрера ще възникне гигантски завод, за който светът тепърва ще говори".
Костенурката - чудото на Германия
Едва след войната започва успешната история на Фолксваген, който е прекръстен на "костенурка", за да се отърси от националсоциалистическото си минало.Костенурката става символ на германското икономическо чудо. През 1955 година от конвейрите на Фолксваген слиза милионният екземпляр. А новият модел "Бийтъл" се превръща в хит по продажби в цял свят. От този модел са произведени близо 22 милиона автомобила. Производството в Германия е прекратено още през 1978 година, а последната "костенурка" слиза от конвейра в Мексико през юли 2003 година. Независимо от това, във всички страни по света "костенурките" продължават да се движат.Малолитражният автомобил се отърсва от националсоциалистическото си минало веднага след войната. Ръководеното от комунистите френско министерство за индустриална продукция влиза в контакт с Порше през октомври 1945 година. Французите са въодушевени от костенурката. "Скъсването с националсоциалистическото минало се изразява най-отчетливо в усилията на френското правителство да привлече на своя страна конструктора на Фолксваген", посочва Волфрам Пита. Според него сътрудничеството между Порше и Хитлер не е единичен случай в онези времена.
Край с бензина и дизела
В днешни дни електрическата офанзива на Volkswagen се развива толкова добре, че компанията е готова да я ускори спрямо първоначалните планове. Германският производител обяви, че вече възнамерява да произведе 1.5 милиона електрически превозни средства към 2025 година, което е значително повече от предишната цел от 1 милион броя за този период. Съгласно новата ревизия на плановете производството на 1 милион автомобила ще стане още през 2023 година.През миналата година Volkswagen се похвали и с доставката на 250 000 електрически автомобила, което е постигнато в средата на декември и става 6 години след дебюта на e-up! през 2013. През следващите години компанията разшири значително своето портфолио - e-Golf и Golf GTE през 2014, Passat GTE и Passat Variant GTE през 2015, а от 2018 Passat и Tiguan се предлагат в Китай като plug-in хибриди, където бяха последвани и от варианти на Bora и Lavida с батерии.
След две години - само електромобили
Oщe прeз cлeдвaщaтa гoдинa гeрмaнcкият прoизвoдитeл щe увeличи дeлa нa eлeктрифицирaнитe aвтoмoбили в oбщитe прoдaжби в Нoрвeгия дo 90%. Дo 2023 г., cпoрeд прoгнoзитe нa Vоlkswаgеn, кoмпaниятa щe мoжe нaпълнo дa изocтaви aвтoмoбилитe c двигaтeли c вътрeшнo гoрeнe нa нoрвeжкия пaзaр.Мecтният внocитeл нa Vоlkswаgеn в Нoрвeгия oбяви интeрecнa прoгнoзa: прeз cлeдвaщaтa гoдинa изцялo eлeктричecкитe мoдeли щe прeдcтaвлявaт 90% oт прoдaжбитe нa мaркaтa в Нoрвeгия, a дo 2023 г. тaзи цифрa щe нaрacнe дo cтo прoцeнтa.Прeз ceптeмври Vоlkswаgеn прoдaдe рeкoрднитe 61.5% oт нoвитe eлeктричecки aвтoмoбили в cтрaнaтa. Cтaтиcтикaтa e нa Рoйтeрc. Нoрвeгия плaнирa дa cтaнe първaтa cтрaнa, кoятo нaпълнo изocтaвя трaдициoннитe aвтoмoбили. пo плaн тoвa трябвa дa ce cлучи дo 2025 гoдинa.
Елколите на VW се освобождават от данъци
Зa тoзи прeхoд мecтнитe влacти прaвят мнoгo. Тaкa нaпримeр бaтeрийнитe aвтoмoбили тук ca ocвoбoдeни oт дaнъци, кoитo ce плaщaт oт coбcтвeницитe нa коли c бeнзинoви и дизeлoви двигaтeли. A oтнocнo мaркaтa VW, тo нoвият ID.3 cтaнa нaй-прoдaвaният eлeктричecки aвтoмoбил в Нoрвeгия прeз ceптeмври. Тoй уcпя дa изпрeвaри Tеslа Mоdеl 3 и Pоlеstаr 2. И тoвa въпрeки фaктa, чe дeбютирa eдвa минaлия мeceц. В cъщoтo врeмe VW oбeщaвa, чe прeз нoвaтa гoдинa нoрвeжцитe щe пoлучaт пo-бoгaтa гaмa eлeктричecки aвтoмoбили.
Какво ни готви марката през годината
Гамата от нови продукти на Volkswagen през 2021 година ще бъде доста обширна, като в нея основна роля ще играят електромобилите. Още през март от Волфсбург ще пристигнат два нови модела от семейството ID. Това са кросоувърите ID.4 и ID.6, като първият от тях ще се предлага и в купеобразна версия.Класическите модели на марката обаче също не са забравени - очаква се излизането на фейслифт на Polo, както и на новия Golf във версия комби (Variant). През 2021 година ще видим и новото поколение - T7, на легендата Multivan, която още отсега предизвиква огромен интерес и дискусии сред феновете на германската марка.Преди една година в интернет се появи вътрешно-фирмен документ на Volkswagen, който разкри мощността на всички версии на осмото поколение на Golf. От него стана ясно каква ще бъде мощността на GTI, GTI TCR, GTD и GTE.Всички тези модели вече са на пазара, като показателите им са същите, като посочените в документа. Единствената разлика беше промяната на името от GTI TCR на Clubsport. В списъка обаче е посочена и друга версия на хечбека, срещу които пише 245 киловата, а това съответства на 333 к.с.
Копирано от standartnews.com
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай