Представяме ви резултати от общото проучване на B2B Media and Neticle, проведено специално по повод Годишния форум „Битката за талантите“
Целта на допитването беше да установи как хората действително се чувстват при преминаването към дистанционна работа. Колко ефективни са те в тази ‘нова’ среда? Какви са трудностите и предимствата на работата от вкъщи?
Neticle събра и анализира цялото публично достъпно онлайн съдържание в темата за работа от вкъщи. Това, което откри, не е изненада: броят на споменаванията и настроенията са в синхрон с правителствената разпоредба.
Кривата представя индекса на мнението в интернет за домашния офис, а колонките означават броя на споменаванията.
Две забележителни събития: увеличаването на броя на споменаванията, след като България обяви национални извънредни мерки през март (затваряне на барове, ресторанти, спортни съоръжения, образователни институции и т.н.) Огромното намаляване на индекса се отнася по-скоро до това: несигурността и объркването в цялата ситуация – онлайн потребителите наистина се обърнаха към Интернет, за да „изпуснат парата“.
Когато правителството въведе отново ограничения в края на ноември, негатините оценки все още се появяваха при нарастване на броя на споменаванията, но ако погледнем цялата година, данните показват, че хората са свикнали с „новото нормално“.
Това разказват и анкетираните: повече от 90 процента са имали възможност да преминат към дистанционна работа след избухването на пандемията (процес, който може да бъде датиран до март) и след това 79 процента от тях са работили поне 3 дни в седмицата от вкъщи.
Изглежда ни харесва да работим дистанционно - 70 процента от анкетираните биха искали да запазят този модел на работа и за в бъдеще. Но как се чувстват по отношение на производителността си? Всъщност мнозина твърдят, че са най-продуктивни в структурата на смесената работа от вкъщи и работа в офиса.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай